رئیسی در ستاد ملی کرونا؛ رعایت اصول بهداشتی تنها راه مصون ماندن از موج جدید کرونا است

به گزارش آذر رییس جمهور اظهار داشت: تنها راه مصون ماندن از موج جدید کرونا، رعایت شیوه نامه های بهداشتی، پیشگیری و نظارت جدی است.

به گزارش آذر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور، روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با قدردانی از همه دست اندرکاران مقابله با کرونا خصوصاً کادر بهداشت و درمان، گفت: کاهش میزان مبتلاشدن به کرونا و پایدار ماندن شرایط موجود، نیازمند توجه به اجرای شیوه نامه های بهداشتی و حساسیت در رعایت اصول پیشگیری است.
رئیس جمهور با تاکید بر این که نباید کمبود واکسن در کشور وجود داشته باشد، اظهار داشت: باتوجه به افزایش تولید واکسن داخلی و تامین واکسن های وارداتی پیش بینی های لازم صورت گیرد تا حتی با تزریق دوز سوم، کمبودی دراین زمینه در کشور وجود نداشته باشد.
وی بار دیگر بر اهمیت کنترل تردد از مرزهای زمینی، هوایی و دریایی و جدیت در اعمال قرنطینه برای موارد مشکوک اصرار کرد.
رئیسی همین طور نظارت دقیق و هوشمند بر بازگشایی مدارس، ادارات و کسب وکارها را بمنظور رعایت شیوه نامه های بهداشتی برای صیانت از جان مردم، ضروری دانست.
رئیس جمهور در ادامه با اشاره به کمبود پزشک متخصص در شهرستان ها، اظهار داشت: در این زمینه مقرر شده کارگروهی از موافقین و مخالفین افزایش جذب پزشک، مشکلات موجود دراین زمینه همچون توزیع ناعادلانه پزشک در سطح کشور را بررسی و پیشنهادات کارشناسی خودرا برای تصمیم گیری نهایی به شورای عالی انقلاب فرهنگی عرضه کنند.
رئیسی با بیان خطرات ناشی از آلودگی هوا خصوصاً در کلان شهرها، اظهار داشت: دستگاه های ذیربط با جدیت برای رفع اشکال آلودگی هوا و صیانت از جان مردم چاره اندیشی کنند.
وی با تاکید بر پرهیز از واکسیناسیون کودکان زیر ۱۲ سال اشاره کرد: تا آن زمان که کار پژوهشی و علمی دقیقی دراین زمینه انجام نشده و اتقان حاصل نشده است نباید این کار صورت گیرد و دولت بعنوان مجری بطور قطع از امور مشکوک و تجربه نشده، در بخش های مختلف به ویژه حوزه سلامت و اقتصاد پرهیز خواهدنمود.
رئیس جمهور با تاکید بر ادامه واکسیناسیون اتباع خارجی بیان داشت: برخی از کشورهای اروپایی تازه به فکر این کار افتاده اند درحالی که جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدا به خاطر توجه به مسائل انسانی واکسیناسیون تمامی اتباع خارجی را آغاز نموده و با جدیت آنرا ادامه خواهد داد.
در این جلسه گزارش های جداگانه ای از وضعیت کرونا در ایران و جهان و شیوع سویه جدید اومیکرون، روند واکسیناسیون در کشور و عملکرد دولت درباب مقابله با کرونا ارائه شد.

منبع: