تاخیر در آغاز عملیات اجرایی نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی در ارتباط با جذب سرمایه گذار است

به گزارش آذر همدان نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی خبر داد: تاخیر در آغاز عملیات اجرایی نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی به کمبود گاز در کشور ارتباطی ندارد و مشخصا در ارتباط با سرمایه گذاری و مدیریت پروژه است.
دکتر هادی بیگی نژاد در گفتگو با ایسنا ضمن اشاره به کلنگ زنی پروژه ساخت نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی در بهمن ماه سال گذشته، اظهار نمود: مجوزهای راه اندازی نیروگاه همچون تخصیص آب مورد نیاز نیروگاه که مقرر است از تصفیه پساب فاضلاب تامین گردد، دریافت شده است.
بیگی نژاد افزود: هم اکنون پروژه ساخت نیروگاه در مرحله جذب سرمایه گذار است که به علت هزینه بالای سرمایه گذاری پروژه و هم تعویض دولت، به کندی پیش رفت.
وی هزینه راه اندازی نیروگاه را حدود ۷ تا ۸ هزار میلیارد تومان برآورد کرد و اظهار داشت: در گام نخست، پروژه به حدود ۲۵۰ میلیون دلار اعتبار نیاز دارد که در مراحل بعدی افزایش می یابد و به علت بالا بودن رقم سرمایه گذاری، جذب سرمایه گذار بخش خصوصی کار سختی است.
نماینده مردم ملایر در خانه ملت با اشاره به اینکه نیروگاه ها تنها در یک بازه زمانی سه ماهه یعنی از آذر ماه تا بهمن ماه با مشکل کمبود گاز مواجهند، اضافه کرد: تاخیر در آغاز عملیات اجرایی نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی به کمبود گاز در کشور ارتباطی ندارد و مشخصا در ارتباط با سرمایه گذاری و مدیریت پروژه است.

منبع: