تاکید معاون اول رئیس جمهور بر پشتیبانی از تولیدکنندگان داخلی واکسن کرونا

جلسه روسای کمیته های تخصصی کرونا عصر روز چهارشنبه به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار گردید.
به گزارش آذر به نقل از ایسنا، در این نشست نمایندگان شرکتهای تولیدکننده داخلی واکسن کرونا شامل شرکتهای سیناژن، فخرا، پاستور، برکت و رازی گزارشی از میزان ظرفیت تولید خود عرضه کردند و از آمادگی خود برای تأمین واکسن مورد نیاز کشور خبر دادند.
محمد مخبر با تاکید بر ضرورت پشتیبانی از تمامی شرکتهای تولیدکننده واکسن داخلی اظهار داشت: رفتار ویروس کرونا قابل پیشبینی نیست و هیچ کشوری نمی تواند درباره آینده این ویروس اظهارنظر قطعی داشته باشد؛ ازاین رو لازم است که با پشتیبانی از شرکتهای تولیدکننده واکسن، پیشبینی های لازم را برای شرایط سخت احتمالی انجام دهیم.
معاون اول رئیس جمهور از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواست در کنار اقدامات خود در زمینه واردات واکسن، جلسه ای را با شرکتهای تولیدکننده واکسن داخلی برگزار و هماهنگی های لازم را برای تأمین واکسن برای سالهای آینده انجام دهد.
مخبر بر ضرورت فراهم شدن شرایط مناسب جهت صادرات واکسن داخلی تاکید و از سازمان برنامه و بودجه هم خواست ظرف هفته آینده منابع مالی مورد نیاز شرکتهای تولیدکننده واکسن داخلی را تأمین کند.
معاون اول رئیس جمهور همینطور ضمن اشاره به دستاوردهای اجرای طرح شهید سلیمانی، استمرار این طرح را مورد تاکید قرار داد و از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواست بسته ای انگیزشی برای کادر درمان فعال در مقابله با کرونا تدوین و در جلسه آینده عرضه نماید.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم در این نشست گزارشی از آخرین وضعیت مبتلا شدن به کرونا، تعداد فوتی ها، میزان بستری های جدید و تعداد مبتلایان تحت مراقبت های ویژه عرضه کرد و اظهار داشت: خوشبختانه هم اکنون بر مبنای آخرین گزارش رنگ بندی ها، هیچ نقطه قرمزی در کشور وجود ندارد.
عین الهی تصریح کرد: تابحال حدود ۱۱۲ میلیون دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شده که بیشتر از ۵۸ میلیون دوز در ارتباط با نوبت اول و ۵۰ میلیون دوز در ارتباط با نوبت دوم و دوز یادآور هم به بیش سه میلیون تزریق رسیده است.
در این جلسه فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا به عرضه گزارشی در مورد برنامه ریزی های صورت گرفته برای اجرای گام ششم طرح شهید سلیمانی پرداخت و توضیحاتی در مورد اهداف و برآورد بودجه مورد نیاز برای اجرای گام ششم عرضه کرد.
در این جلسه که رئیس دفتر رئیس جمهور، وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش و رئیس سازمان غذا و دارو هم حضور داشتند، پیشنهاداتی از جانب وزرا و هم کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مورد بحث وتبادل نظر قرار گرفت و بعد از تأیید از جانب اعضای جلسه مقرر شد این پیشنهادات برای تصویب نهایی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح شود.

منبع: