اسلامی: تلاش دانشمندان حوزه کشاورزی هسته ای به ترویج و گسترش کشاورزی مدرن معطوف خواهد شد

آذر: رئیس سازمان انرژی اتمی اظهار داشت: تلاش دانشمندان حوزه کشاورزی هسته ای به ترویج و گسترش کشاورزی مدرن معطوف خواهد شد.
به گزارش آذر به نقل از ایسنا، محمد اسلامی در صفحه اینستاگرامش نوشت:
همواره در مبحث تاثیر فناوری هسته ای بر حوزه کشاورزی، تاکیدات لازم را برای همکارانم در سازمان انرژی اتمی ایران داشته ام که با حداکثر توان علمی و پژوهشی، تحقیق و توسعه در حوزه کشاورزی هسته ای را در دستور کار قرار بدهند و آنچه در این مورد اهمیت دارد این است که فعالیتهای پژوهشی در این عرصه باید بگونه ای باشد که برای کشور مزیت اقتصادی ایجاد نماید.

ایجاد سازوکارهای جدید در کشاورزی مدرن یکی از راهبردهای تعریف شده برای همکاران و متخصصان هسته ای در مرکز تحقیقات سلامت و کشاورزی هسته ای البرز است که ان شاءالله با نگاهی نوین بتوانیم به یاری قشر عزیز و زحمت کش کشاورز در کشور بشتابیم.

در این راه خوشبختانه پژوهشها و اقدامات خوبی توسط دانشمندان هسته ای انجام شده است؛ از این پس هم تمام تلاش مجموعه در رابطه با کشاورزی هسته ای سازمان را در جهت ترویج و گسترش کشاورزی مدرن معطوف خواهیم کرد و باید تأثیرات این اقدامات را به وضوح در زندگی عموم مردم مشاهده نماییم.

کنترل آفات و بیماری های برخی محصولات راهبردی کشور با استفاده از روش نوین کشاورزی هسته ای، افزایش انبارمانی و کاهش ضایعات محصولات کشاورزی از راه کاربرد پرتوها، اصلاح و تولید ارقام مهم گیاهان زراعی و… از برنامه های مهمی است که انشاءالله در ادامه حرکت پرشتاب صنعت هسته ای در حوزه کشاورزی مورد توجه قرار خواهد گرفت.
امیدوارم با استفاده حداکثری از فناوری هسته ای در کشاورزی، برتری رقابتی جمهوری اسلامی ایران در تولیدات کشاورزی منطقه ای را شاهد باشیم و بتوانیم به قطب صادرات در این عرصه تبدیل گردیم.

منبع: