در گزارش آذر مطرح شد؛ نقش شهید سلیمانی در تأمین امنیت شرق

آذر: همرزم سردار سلیمانی و پاسدار بازنشسته اظهار داشت: یکی از کسانی که در تأمین امنیت شرق کشور و مقابله با اشرار تاثیر گذاری بسیاری داشت، شخص سردار سلیمانی بود.

رضا سلیمی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به این که در سال ۶۱ به عضویت سپاه پاسداران درآمده و در سال ۹۱ هم بازنشسته شده است، اظهار نمود: شاید خیلی از جوان ترها کمتر شنیده باشند که در اوایل دهه ۷۰ در شرق کشور ناامنی هایی بوجود آورده بودند.
همرزم سردار سلیمانی و پاسدار بازنشسته ضمن اشاره به این که این ناامنی ها به خود شهر بیرجند هم کشیده شده بود، بیان نمود: بر مبنای تدبیر مقام معظم رهبری مبحث مقابله با اشراق و تأمین امنیت شرق به سپاه واگذار شد و تیپ ۳ انصارالرضا (ع) که من در آنجا بودم در کنترل عملیاتی لشکر و قرارگاه ۴۱ ثارالله به فرماندهی سردار سلیمانی بود.
سلیمی با اشاره به اینکه در آن زمان من در پدافند هوایی در منطقه ای ۵۰-۶۰ کیلومتری نهبندان بودم و شهید سلیمانی افزود: همچون ناامنی هایی که اشرار ایجاد می کردند ربودن آدم ها بود.
قدرت فرماندهی سردار در یک ماجرای آدم ربایی
وی اظهار داشت: خاطرم هست در یک مورد سه اتوبوس از سربازان را ربوده و به منطقه ای به نام رباط که مشترک بین ایران، افغانستان و پاکستان بود، بردند که من قدرت فرماندهی سردار سلیمانی را در این مورد به وضوح دیدم.
سلیمی اظهار نمود: اشرار از تاریکی شب بهره برده و افراد ربوده شده را بین بوته هایی پنهان کرده بودند که سردار سلیمانی با هلیکوپتر به منطقه آمد و با قاطعیت و شجاعت گفتند؛ نمی گذاریم حتی یک نفر از سربازان را به خارج از ایران ببرید و با صلابت سخن گفتند.
همرزم سردار سلیمانی و پاسدار بازنشسته بیان نمود: صلابت سردار، ترس در دل اشرار انداخت و با مدیریت ایشان همه سربازان آزاد شدند.
وی با اشاره به اینکه اگر سربازان به خارج از ایران (افغانستان و یا پاکستان) می بردند، خدا می داند که چه بر سر آنها می آمد، خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی با تدبیر و شجاعت در این مورد از یک فاجعه انسانی و کشته شدن آن سربازان جلوگیری کرد.
سلیمی با تاکید بر این که در عین حال سردار بر رأفت اسلامی بخصوص با مردم عادی سفارش داشتند، اظهار داشت: خاطرم هست سردار سلیمانی در موقع عملیات ها می گفتند نباید به خاطر دستگیری یک نفر از اشرار، ده ها تن از مردم بومی منطقه اذیت شوند.
توصیه به مراقبت از مردم داشتند
همرزم سردار سلیمانی و پاسدار بازنشسته اظهار نمود: سردار حتی نسبت به استفاده از گلوله در مناطقی که مردم ساکن بودند حساسیت هایی داشتند.
وی افزود: خاطرم هست در یک مأموریت یک هفته ای از شهدا به راور کرمان می رفتیم و با همان آذوقه محدود در دل کویر بودیم که سردار سلیمانی با هیلیکوپر آمدند و با این که فرمانده بودند بر کوچک ترین موضوعات چون توزیع آذوقه در میان نیروهایشان نظارت کردند.
سلیمی اظهار داشت: درباره چگونگی به انتها رسیدن ناامنی در شرق کشور اظهار نمود: در وهله اول مردم بومی منطقه در امر تأمین امنیت دخیل شدند و آموزش های لازم را فراگرفتند و از سوی دیگر خیلی از خدمات مثل راه سازی و جاده سازی و ایجاد شغل صورت گرفت.
همرزم سردار سلیمانی و پاسدار بازنشسته خاطرنشان کرد: در نهایت همه این مسائل و با مدیریت فرماندهانی چون سردار سلیمانی و جانفشانی پاسداران و ارتشی ها و سایر نیروی های نظامی و انتظامی امنیت شرق کشور تأمین شد.

منبع: