سرلشکر موسوی: آموزه های دفاع مقدس نیاز امروز و فردای کشور است

به گزارش آذر فرمانده کل ارتش با اشاره به اینکه آموزه های دفاع مقدس مورد نیاز امروز و فردای کشور است، اظهار داشت: دفاع مقدس نشان داد اگر ملتی به خود اتکا باشد، میپ تواند پیروز و موفق باشد.

به گزارش آذر به نقل از مهر، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در سومین روز همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس که در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، ضمن اشاره به این که شما پرچمداران روایت مقطع بی نظیر دفاع مقدس هستید، اظهار داشت: تلاشهای خالصانه ای برای حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس صورت گرفته است.
وی افزود: آموزه های دفاع مقدس واقعاً مورد نیاز امروز و فردای کشور است. اگر ملتی اراده کند با توکل به خدا روی پای خود و با تبعیت کامل از رهبری در مقابل همه دنیای شرک و کفر از حق دفاع کند، پیروز و موفق خواهد بود.
فرمانده کل ارتش تصریح کرد: دفاع مقدس یکی از مهم ترین نمادهای وحدت ملی و قدرت اراده ملت برای دفاع از آرمان هاست. واقعاً تقلیل سطح این دانشگاه بزرگ به قول سردار کارگر به جناحی و بخشی کردن، خطای بزرگ راهبردی است. همه حکایت کنندگان، راویان و نمادها و همه آثارها باید مبین عظمت دینی و ملی این مقطع مهم باشند.
سرلشکر موسوی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در فرازهایی از بیانیه گام دوم فرمودند: برای برداشتن گام های استوار در آینده باید گذشته را درست شناخت و از تجربه ها درس گرفت اگر از آنها به درستی استفاده نشود دشمنان آنها را تحریف خواهند کرد از همه ابزارها برای تحریف آن بهره گیری می کنند و حقیقت را از دشمن و پیاده نظامش نمی توان شنید.
وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی در طول ۴۳ سال عمر پربرکت خود، دستاورهای عظیمی کسب کرده که مهم ترین آن حماسه دفاع مقدس و جبهه مقاومت که شاخه برکشیده دفاع مقدس است.
فرمانده کل ارتش با اشاره به اینکه دفاع مقدس در امتداد عاشورا است، تصریح کرد: اگر در حوزه دفاع مقدس کاری هم نکنیم راه خویش را ادامه خواهند داد چونکه این راه حق است.
سرلشکر موسوی عنوان کرد: یکی از ثمرات بسیار مهم دفاع مقدس خانواده شهدا و فرزندانشان هستند که مایه سربلندی و تضامین موفقیت کشور هستند؛ خانواده شهدا و فرزندان آنها از آثار و ارزش های دفاع مقدس است و ما در حفظ و نشر این آثار هم مسئولیت داریم.
فرمانده کل ارتش با اشاره به اینکه آموزه های دفاع مقدس مورد نیاز امروز و فردای کشور است، اظهار داشت: دفاع مقدس نشان داد اگر ملتی به خود اتکا باشد و از رهبری تبعیت کند می تواند در مقابل دنیای شرک از حق دفاع کند و پیروز و موفق شود.
سرلشکر موسوی اظهار داشت: روز به روز و دقیقه به دقیقه دفاع مقدس جای کار دارد و درس آموز است.
وی با اشاره به اینکه خورستان، ایلام، کرمانشاه و کردستان خودشان یک موزه هستند، اظهار داشت: باید کاری صورت گیرد که وقتی مردم وارد این شهرها می شوند احساس کنند وارد موزه ای از ارزش ها و مقطع بی نظیری از انقلاب اسلامی می شوند.
فرمانده کل ارتش اظهار داشت: امروز نسلی که دفاع مقدس را درک نکرده نیازمند آن است که بداند برای موفقیت هیچ چالشی نمی تواند در مقابل آن ایستادگی کند.
سرلشکر موسوی با اشاره به اینکه دشمنان ما امروز کوچکترین مشکلات ما را بزرگ جلوه می دهند، اظهار داشت: دفاع مقدس و ظرفیت های آن سدی در مقابل دشمنان است و ما باید با هم افزایی این سرمایه عظیم را هنرمندانه به جوانان منتقل نماییم.
وی اضافه کرد: دفاع مقدس نعمت بزرگی است که در اختیار ما قرار دارد و مسئولیت حفظ و نشر آن بر دوش شما قرار دارد.
فرمانده کل ارتش با اشاره به اینکه نباید اجازه دهیم دشمن با جنگ شناختی و ثاتیرگذاری بر ذهن جوانان ما موفقیتی به دست بیاورد، اظهار داشت: دفاع مقدس سرمایه عظیمی است و نباید اجازه دهیم دشمنان در این عرصه ایجاد شبهه کنند.
سرلشکر موسوی افزود: باید با روایت صحیح و درست از دفاع مقدس که می تواند سبب سربلندی کشورمان شود سوءنیت ها و شبهات را از بین ببریم.
وی اظهار داشت: امروز ذائقه جوانان ما تغییر کرده است و ما باید با ابزار و روش های مختلف بتوانیم معارف دفاع مقدس را به آنها منتقل نماییم.

منبع: