مرتضوی: احیای تالاب انزلی سبب توسعه یافتگی استان گیلان می شود

به گزارش آذر معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به اینکه نیروی دریایی، گمرک و بنادر از دستور آزاسازی سواحل خزر مستثنی هستند، اظهار داشت: بقیه دستگاه ها در هر قوه و جایگاهی مشمول این دستور رئیس جمهور هستند.

به گزارش آذر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور روز دوشنبه در جلسه پیگیری اجرای دستور رئیس جمهور در مورد احیای تالاب انزلی و ساماندهی رودخانه های زرجوب و گوهررود رشت و هم آزادسازی سواحل دریای خزر، ضمن تبریک ایام دهه فجر، اظهار داشت: نام تالاب انزلی با خطه سرسبز گیلان گره خورده است. احیای این تالاب سبب توسعه یافتگی استان گیلان خواهد شد.
وی اضافه کرد: دستگاههای اجرایی و همسایگان تالاب انزلی دین خویش را به این تالاب ادا نکرده اند.
معاون اجرایی رئیس جمهور در مورد اهمیت آزادسازی حریم سواحل دریای خزر تصریح کرد: توجه به سواحل مورد غفلت واقع شده که همین مساله سبب عدم انتفاع مردم از این نعمت الهی شده است. برخی حقوق عمومی را مورد تهاجم قرار داده اند.
مرتضوی تاکید کرد: آیت الله رئیسی به نیکی دستور دادند که سواحل در دست هر شخصیت حقوقی و حقیقی که هست، باید به نفع مردم آزاد شود.
وی ضمن اشاره به این که دولت اجرای دستور آزادسازی سواحل را از خودش شروع کرده است، تصریح کرد: کسی حق ندارد حقوق عامه را تضییع و از بیت المال استفاده شخصی کند.
معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به اینکه نیروی دریایی، گمرک و بنادر از این دستور مستثنی هستند، اظهار داشت: بقیه دستگاه ها در هر قوه و جایگاهی مشمول این دستور رئیس جمهور هستند.
همچنین در جلسه پیگیری اجرای دستورات رئیس جمهور مصوبات زیر به تصویب رسید:
۱- تأمین اعتبار تکمیل تصفیه خانه های رشت و اجرای شبکه فاضلاب این شهر
۲- تأمین اعتبار تکمیل طرح های آبخیزداری حوزه های آبریز تالاب برای پیشگیری از رسوب در تالاب انزلی
۳- تأمین اعتبار مبارزه با آفت سنبله در تالاب انزلی و تهیه طرح مبارزه با سنبله و رسوب زایی تالاب و عرضه آن به کارگروه در جلسه آتی
۴- تهیه طرح ساماندهی و آزادسازی محیط پیرامونی رودخانه های رشت
۵- مطالبه و تهیه طرح جمع آوری و تصفیه فاضلاب روستاهای پیرامون تالاب انزلی
۶- تهیه طرح جمع آوری، تصفیه آب و بازچرخانی آب تصفیه شده در مصارف مختلف