سید حسن نصرالله: آمریکا از جنگ با ایران می ترسد

به گزارش آذر سید حسن نصرالله در گفتگو با شبکه العالم اظهار نمود: جمهوری اسلامی ایران قدرت منطقه ای بزرگی است و نمی توان آنرا نادیده گرفت و یا به راحتی با آن جنگید.
به گزارش آذر به نقل از ایسنا، دبیرکل حزب الله لبنان در گفت وگوی اختصاصی و مشروح با شبکه العالم در مورد انقلاب اسلامی، نقش امام و رهبری در پیروزی و استمرار انقلاب ایران، محور مقاومت، نقش حزب الله لبنان و دیگر اعضای این محور، ایستاگی محور مقاومت و پیروزی های مکرر و مستمر این محور در مقابل آمریکا و اسرائیل و بالاخره آینده حرکتی که به رهبری امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۷ شروع شد و در منطقه خاورمیانه رشد کرد و جهان را از خود متأثر کرد، سخن گفته است.
مهم ترین نکات مطرح شده در این گفتگو به شرح ذیل است؛
* ورود امام خمینی (ره) از تبعید به تهران از زیباترین مصداق های ایام الله دهه فجر است.
* امروز جمهوری اسلامی ایران الگوی استقلال و آزادی در جهان اسلام و سراسر جهان است.
* بسیاری در منطقه از آزادی و حاکمیت سخن می گویند در حالیکه وابسته سفارتخانه های بیگانه هستند.
* جمهوری اسلامی ایران قدرت منطقه ای بزرگی است و نمی توان آنرا نادیده گرفت و یا به راحتی با آن جنگید.
* ایران در زمان شاه از جانب آمریکا اداره می شد و در آنجا ۶۰ هزار مشاور آمریکایی در زمینه های مختلف حضور داشتند.
* انقلاب اسلامی، “اسراییل” و آمریکا را از ایران خارج کرد.
* اسلام اصیل اسلامی است که به روی ظلم و جنایت می ایستد و این همان چیزی است که آمریکا نمی پذیرد.
* آمریکا با نظام اسلامی ایران دشمنی می کند چونکه این نظام، نظامی مستقل و دارای حاکمیت است که ظلم را نمی پذیرد.
* به بسیاری از کشورهای دیگر، اسلامی می گویند و مردمشان مسلمان هستند؛ اما این وجه تسمیه از روی تسامح است.
* سخن آمریکا از جنگ ضد ایران فقط برای ارعاب و اعمال فشار ضد ایران است.
* ایران کشوری قوی و دارای حاکمیت است و آمریکا از جنگ با آن می ترسد.
* آمریکا توانایی متوقف کردن برنامه هسته ای مسالمت آمیز ایران را ندارد.
* اگر اسرائیل به ایران حمله نظامی کند جواب ایران بسیار شدید و خشن خواهد بود و اسرائیلی ها از پاسخ ایران می ترسند.
* پیروزی انقلاب از بارزترین و مهم ترین مصداق های یوم الله بزرگ بود.
متن گفتگو به شرح زیر است:
العالم: در آغاز از مناسبت این دیدار شروع می کنم… سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، جناب سید حسن نصرالله، شما با چه حس و حال و روحیه ای چهل و سومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را جشن می گیرید؟
سید حسن نصرالله: بسم الله الرحمن الرحیم… با عرض سلام و خوشامد… طبیعتاً، انسان در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، مملو از احساساتی همراه با شادی و سعادت و شور شعف بسیار است.
من به خاطر دارم که در سال ۱۹۷۹ [۱۳۵۷ هجری شمسی]، کل جهان، دوست و دشمن، نهضت امام خمینی قدس سره شریف را در پاریس دنبال می کردند، و به نظر من زمانی که ایشان در داخل هواپیما درحال انتقال از فرانسه به تهران بودند، قلب های ده ها میلیون نفر با امام همراه بود، قلب های آنان با امام میان زمین و آسمان همراه بود، که آیا امام به فرودگاه تهران خواهند رسید؟ آیا هواپیما سالم به مقصد خواهد رسید؟ بعد از آن چه اتفاقی خواهد افتاد؟
سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، همواره این احساسات و خاطره و برداشت ها را زنده می کند بنابراین، شادمانی که پس از ورود امام به فرودگاه تهران حاصل شد و استقبال میلیونی و عظیم و بی نظیر از ایشان صورت گرفت که در طول تاریخ بی همتا بوده است و سخنرانی ایشان در بهشت زهرا و آرامگاه شهدا و رویدادهایی که تا زمان اعلام پیروزی انقلاب صورت گرفت، در واقع از بارزترین و مهم ترین مصداق های یوم الله بزرگ بود.
وقتی که از ایام الله سخن می گوییم… این روز، از باشکوه ترین روزهای خداست… وقتی که انسان، آن روز را به خاطر می آورد، همواره احساس شادی، شعف و امید به آینده دارد. این احساسات ماست، همانطور که احساسات همه دوستداران انقلاب است.
العالم: جناب آقای نصرالله، خصوصیات رهبری در ایران از زمان امام خمینی (ره) تا زمان حضرت آیت الله خامنه ای، بارز و مشخص بوده است، خصوصیات بسیاری است که انقلاب تابحال آنها را بعنوان یک وظیفه مستمر متجلی کرده است؛ به نظر شما، بارزترین خصوصیات رهبری در ایران که به این مهم دست پیدا کردند، چیست؟
سید حسن نصرالله: چه زمانی که درباره امام خمینی (قدس سره) صحبت می نماییم و چه زمانی که درباره حضرت آیت الله خامنه ای (دام ظله) سخن می گوییم، خصوصیت های بارزی وجود دارد، یعنی ما اولا با شخصی فقیه با درجه ای والا از فقه و اجتهاد و علم و تخصص در علوم اسلامی و در شریعت اسلامی روبرو می باشیم، پیش از این که درباره فقیه بودن او سخن بگوییم، با انسانی مومن روبرو می باشیم، انسانی با ایمان و پرهیزگار و باتقوای که تقوای خدا را دارد و جز خداوند سبحان و متعان از کسی بیم و هراس ندارد… ایشان به مرحله فقه و عالم بودن و اندیشمند بودن و انسان حکیم بودن و انسان شجاع بودن رسیدند، بدین معنا که تدبیر و شجاعت، مهم ترین خصوصیت است که رهبر انقلاب در این سطح باید از آن برخوردار باشد.
دارا بودن دیدگاه یا تفکر استراتژیک، پیشینه تاریخی، افق گسترده و فراگیر هم از دیگر خصوصیاتی است که یک رهبر باید دارا باشد؛ نگاه ایشان فقط به شهر یا به کشور خود نیست، بلکه نگاهش همواره به کل جهان است، یعنی با پیشینه عقیدتی و ایمانی و شناخت خود، دارای قدرت بسیار در تحمل سختی ها و آماده فداکاری است و دارای تجربه بسیار است، ما از رهبرانی سخن می گوییم که دارای تجربه بسیار و فشرده هستند که صرفاً حاصل تجربه و یا تحصیل علم و دانش نیست. هیچ تردیدی نیست که شخصیت امام و شخصیت رهبری، از مهم ترین عوامل اساسی اثرگذار در پیروزی انقلاب و تشکیل نظام جمهوری اسلامی و هم پایداری این نظام و پیشرفت جمهوری اسلامی ایران تا به امروز هستند.
ادامه دارد

منبع: