نشست بیانیه گام دوم و جهاد تبیین رستمی: نباید مرعوب برخی شعارها شویم

به گزارش آذر رئیس نماینده نهاد رهبری در دانشگاه ها، اظهار داشت: نباید مرعوب شعارها شویم و ذهن جوانان را به سمت دریچه های لجن و فساد باز نماییم.
به گزارش آذر به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی در نشست بیانیه گام دوم و جهاد تبین اظهار نمود: با اهمیت ترین مسئله ای که نسل اصلی حرکت دهنده کشور با آن مواجه می باشد، مسئله ناامیدی است و از این جهت جوانان ما گرفتار ضعف در حرکت و زمین گیری ممکنست بشوند.
وی ادامه داد: اگر موارد توسط مدیران ما رعایت نشود یا جوانان باید آتش به اختیار عمل کنند یا زمین گیر شوند.
رئیس نماینده نهاد رهبری در دانشگاه ها اشاره کرد: نخستین موضوع برای فهم گام دوم، فهم میدان است. دومی ضرورت خیرخواهی و دلسوزی برای کشور است. سومین مورد توجه علم و دانش است. چهارمین مورد تکیه بر صبر و شکیبایی است و آخرین مورد مهارت است که با تسلط بر ابزار و روش به دست می آید.
رستمی با اعلان اینکه ما در فضایی که ذهن جوانان مان گرفتار اغتشاشات فکری است بدون توجه به زمینه هایی که به فکر آرامش می دهد نمی توانیم حرکت ایجاد نماییم، اشاره کرد: زمینه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی که پایه های حرکت سیاسی و امنیتی می توانند باشد باید تامین گردد. همین طور ما باید توجه همزمان به اقدامات سلبی و ایجابی داشته باشیم.
وی ادامه داد: نباید مرعوب برخی شعارها شویم و ذهن جوانان را به سمت دریچه های لجن و فساد باز نماییم. میدان ذهن و فکر جوانان ما میدان عرصه رسانه ای و آنهم در بستر فضای مجازی است.
رئیس نماینده نهاد رهبری در دانشگاه ها با اشاره به چگونگی مواجهه با برخی حوزه های فضای مجازی اشاره کرد: ما تصور نکنیم که فضا را باز گذاشتیم و در این فضا سخن حق جای خودرا باز می کند. در صورتیکه در این فضا دست ما برای سخن حق گفتن بسته است. فضایی که دشمن میدان را برای خود باز کرده و دست ما را بسته است. میدانی که اجازه سخن گفتن به ما نمی دهد و فیلتر کردن حاج قاسم سلیمانی و هشتگ افتخار به پرچم ملی همچون این موارد است. در صورتیکه در این فضا اگر کار سلبی صورت گیرد می گویند که گرفتار جمود فکری هستیم.

منبع: