نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس: نبود امکانات آموزش مجازی باعث ترک تحصیل دانش آموزان لرستانی شده است

لرستان نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس اظهار داشت: نبود امکانات آموزش مجازی باعث ترک تحصیل دانش آموزان لرستانی شده است.
دکتر مرتضی محمودوند در دیدار با دکتر یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش بیان نمود: نبود امکانات آموزش مجازی نظیر تبلت باعث ترک تحصیل خیلی از دانش آموزان لرستانی در زیست بوم کرونا شده است.
وی بیان نمود: فضاهای آموزشی و پرورشی لرستان به لحاظ عمرانی وضعیت مناسبی ندارند و بودجه ی کافی برای این مسأله تخصیص داده نشده است.
محمودوند ضمن اشاره به آمار مدارس تخریبی استان خاطرنشان کرد: در بعضی روستاها و حتی شهرها دانش آموزان لرستانی در وضعیت نامناسبی در کلاس های درس حضور پیدا می کنند که وقتی وضعیت را نسبت به میانگین کشوری مقایسه می نماییم نه تنها به لحاظ رسالت آموزش و پرورش قابل دفاع نیست بلکه زیبنده مردم شهید پرور لرستان نیست.
وی ضمن اشاره به توقف روند اجرایی پروژه های فرهنگی نظیر راه اندازی فرهنگسرای دانش آموزی ادب، بودجه نوسازی مدارس استان را اندک و نامتوازن خواند و تصریح کرد: باوجود تلاشهای صادقانه مجموعه نوسازی مدارس لرستان هنوز هم خیلی از فضاهای آموزشی ما شرایط مناسبی ندارند و مشکل اصلی در این حوزه نبود اعتبارات کافی است.
این نماینده مجلس با ناکافی خواندن سرانه مدارس روستایی و عشایری بخصوص مدارس شبانه روزی در لرستان، آمار پوشش تحصیلی و افزایش ترک تحصیل دانش آموزان لرستانی در سالهای اخیر را تاسف بار خواند و اضافه کرد: گاهی در یک منطقه فقط امکان آموزش تا مقطع ابتدایی وجود دارد و دانش آموزان برای ادامه تحصیل مجبور به مهاجرت و پیمودن مسافت های طولانی هستند که سبب می شود دانش آموزان قید ادامه تحصیل در مقطع متوسطه را بزنند.
محمودوند ضمن اشاره به جایگاه محوری معلمان در تاریخ انقلاب اسلامی این قشر بزرگ و پرارزش را مبدأ فضایل و محرک توسعه خواند و با تکیه بر حمایت همه جانبه مجلس شورای اسلامی از طرح رتبه بندی معلمان اضافه کرد: خواسته ما از وزیر این است که در برنامه ریزی های منابع انسانی تلاش شود سهمیه استخدام های ماده ۲۸ و دانشگاه فرهنگیان استان افزایش یابد و جوانان شایسته لرستانی که علاقمند به شغل معلمی هستند در رقابتی عادلانه به این کسوت مقدس نائل شوند.
دکتر یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش هم با به حق خواندن مطالبات نماینده مردم در مجلس از حمایت های دکتر محمودوند در رتبه بندی معلمان تشکر کرد و اضافه کرد: دکتر محمودوند از نمایندگان اثرگذار و دلسوز مجلس سیزدهم هستند که همیشه نگاهی ویژه به مسائل تعلیم و تربیت دارند.
وی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش به حمایت های صریح مجلس انقلابی نیازمند است و تحقق اهداف عالیه آموزش و پرورش جز با همبستگی و وحدت همه ارکان نظام قابل دسترس نیست.