با موافقت نمایندگان؛ مبحث مالیات بر خانه های لوکس به کمیسیون تلفیق بودجه ارجاع شد

به گزارش آذر با موافقت نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مبحث در ارتباط با مالیات بر واحدهای مسکونی و باغ ویلاهای گران قیمت جهت بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق بودجه ارجاع شد.

به گزارش آذر به نقل از مهر، نمایندگان در جلسه علنی امروز (پنجشنبه ۵ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، بند (ث) تبصره ۶ لایحه بودجه را بررسی کردند.
محسن زنگنه، نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی پیشنهادی درباره این بند عرضه داد در خصوص این که واحدهای مسکونی و باغ ویلاهایی که ارزش آنها با احتساب عرصه و اعیان بیشتر از ۱۵۰ میلیاردریال باشد، مشمول مالیات به میزان دو در هزار می شود.
در ادامه جلسه عباس گودرزی، نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در تذکری، عنوان کرد: آنچه در متن مصوبه کمیسیون تلفیق آمده، این است که در سال ۱۴۰۱ مجموع ارزش واحدهای مسکونی و باغ ویلاهای گران قیمت باید از یک سقفی بیشتر باشد تا مشمول مالیات شود، اما هم اکنون نماینده کمیسیون تلفیق می گوید که متن مصوبه اشتباه است و منظور هر واحد مسکونی است.
وی خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس فرصت نداشتند تا پیشنهادات خویش را برپایه این متن ارائه نمایند و حق نمایندگان است که این فرصت در اختیار آنها قرار گیرد تا پیشنهادات خویش را مطرح کنند.
محمدباقر قالیباف، در پاسخ به این نماینده، اظهار داشت: تذکر شما وارد است. این بند را با اصلاحاتی که انجام شده است، به کمیسیون تلفیق ارجاع می دهیم تا نمایندگان ۱۲ ساعت فرصت برای طرح پیشنهاد روی آن داشته باشند. در جلسه بعدی مجلس مجدداً این بند مورد بررسی قرار خواهد گرفت.