آیت الله رئیسی در خرمشهر؛ کارگروهی ویژه برای حل مشکلات خرمشهر و خوزستان تشکیل می شود

به گزارش آذر رئیس جمهور از استاندار خوزستان خواست با تشکیل کارگروهی متشکل از بزرگان و صاحبنظران منطقه کاری متفاوت از گذشته برای حل مشکلات خرمشهر و استان خوزستان انجام دهد.

به گزارش آذر به نقل از مهر، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی عصر امروز پنج شنبه در ادامه برنامه های سفر به استان خوزستان با حضور در روستای «سُوره» و در دیدار با تعدادی از بزرگان و شیوخ این روستا و منطقه «خَیِّن» اظهار داشت: دست قدرت خداوند از آستین رزمندگان بیرون آمد و خرمشهر را آزاد کرد تا امروز خرمشهر بعنوان نماد ایستادگی، شهامت، مقاومت، جهاد در راه خدا و دفع ظلم و ستم شناخته شود.
رئیس جمهور خطاب به جمعیت حاضر اظهار داشت: هم شما و هم ما به خرمشهر و مردم آن افتخار می نماییم چون که خرمشهر نه تنها برای ایران بلکه برای همه جهان نماد گذشتن از مال و جان در راه دفاع از ارزش ها و باورها است.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز مردم خرمشهر به علت از بین رفتن خیلی از زیرساخت های این شهر به دست صدامیان از مشکلات گوناگونی رنج می برند، خاطرنشان کرد: با اینکه به برکت انقلاب اسلامی قدم های خوبی برای آبادانی همه بخش های کشور و همچون خرمشهر برداشته شده اما این اقدامات به حد کفایت نبوده و باید برای رفع مشکلات خرمشهر تلاش جدی تری داشته باشیم.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه خرمشهر هم همانند بسیاری دیگر از مناطق کشور از مشکل بیکاری رنج می برد، اظهار داشت: باید با محور قرار دادن تولید و رونق اقتصادی در راه ایجاد اشتغال و رفع مشکلات مردم قدم برداریم.
وی از استاندار خوزستان خواست تا در نخستین فرصت و در آغازین روزهای سال جدید با تشکیل کارگروهی متشکل از بزرگان و صاحبنظران منطقه برای شناسایی دقیق مشکلات منطقه و رفع آنها اقدام نماید.
رئیس جمهور اضافه کرد: استاندار خوزستان از همه تجربیات و دیدگاه ها بهره بگیرد تا کاری متفاوت از گذشته برای حل مشکلات خرمشهر و استان خوزستان صورت گیرد بگونه ای که مردم واقعاً احساس کنند که کار متفاوتی انجام شده است.
رئیس جمهور با تاکید بر این که همه ما در برابر مردم خرمشهر مسئولیت داریم، خاطرنشان کرد: باید از خرمشهر و خوزستان و مردم این استان بعنوان یک سرمایه صیانت نماییم و در کارگروهی که تشکیل می دهید، مبنا را در استفاده از ظرفیت های منطقه قرار دهید و اگر نیازی به تأمین اعتبار و امکانات از تهران بود هم آنرا به دولت منعکس کنید تا سریع تر تأمین شود.
به گزارش آذر به نقل از مهر، قبل از سخنان رئیس جمهور امام جمعه اهواز، نماینده خرمشهر در مجلس شورای اسلامی و یکی از شیوخ منطقه در سخنانی به تشریح مسائل و نیازمندی های این منطقه و روستای سُوره پرداختند.

منبع: