با سفر به اندونزی صورت می گیرد؛ شرکت هیأت پارلمانی ایران در مجمع بین المجالس جهانی (IPU)

آذر: هیأت پارلمانی جمهوری اسلامی ایرانی متشکل از 5 نماینده مجلس و عضو شورای اجرائی گروه بین المجالس ایران، در صد و چهل و چهارمین مجمع بین المجالس جهانی (IPU) شرکت می کنند.

به گزارش آذر به نقل از مهر، در این اجلاس که با رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی برگزار می شود، نمایندگان مجالس بیش از ۱۱۵ کشور جهان حضور داشته و درباره موضوع مختلف همچون «تغییرات اقلیمی و آب وهوایی، بازبینی در رویکرد های بین المللی در قبال صلح پایدار در جهان، راندمان از فناوری اطلاعات و ارتباطات در بخش آموزش و تعلیم خصوصاً در دوران همه گیری ویروس کرونا، مقابله با قاچاق انسان و نقض حقوق بشر در روند مهاجرت های بین المللی و همین طور نقش پارلمان ها در ارتقای سلامت و بهداشت مادران، نوزادان و کودکان در دوره شیوع کووید۱۹ و بعد از آن و رفع فقر و نابرابری در بین زنان جهان» بحث و گفت و گو می کنند.
اجلاس اندونزی، همین طور مواردی را که مربوط به تحولات جاری سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در جهان باشد زیر عنوان ماده اضطراری در دستور کار خود خواهد داشت. همین طور نشست نمایندگان جوان مجالس جهان در این اجلاس، جلسات خودرا برگزار خواهدنمود.
هیأت پارلمانی ایران متشکل از مجتبی رضاخواه (دبیرکل گروه بین المجالس ایران و رییس هیات اعزامی)، مرتضی محمودوند، علی رضایی، محسن فتحی و الهام آزاد در نشست های مختلف مجمع عمومی، شورای بین المجالس، کمیته های تخصصی دائمی اتحادیه بین المجالس، مجمع نمایندگان زن، مجمع نمایندگان جوان و نیز میزگردهای در رابطه با موضوعات اجلاس، شرکت و سخنرانی می کنند.
هیأت پارلمانی ایران همین طور در نشست های گروههای منطقه ای آسیا – اقیانوسیه، بین المجالس اسلامی، مجمع پارلمان های آسیایی شرکت خواهدنمود و در حاشیه اجلاس در دیدار دوجانبه با مقام های پارلمانی کشورهای مختلف به بیان مواضع جمهوری اسلامی ایران درباب مسائل جاری منطقه ای و بین المللی می پردازد.