بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین؛ مردم ایران در روز ۱۲ فروردین نظام سیاسی ایران بنا نهادند

به گزارش آذر شورای نگهبان اعلام نمود: امردم ایران در روز ۱۲ فروردین با حضور آگاهانه و متعهدانه نظام مقدس جمهوری اسلامی را برای اداره کشور برگزیده و نظام سیاسی ایران را برپایه دین مبین اسلام بنا نهادند.

به گزارش آذر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان، این شورا به مناسبت ۱۲ فروردین، روز «جمهوری اسلامی» اطلاعیه ای صادر کرد.
متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:
بسمه تعالی
دوازدهم فروردین سال ۱۳۵۸، روز جمهوری اسلامی ایران، بی شک از سرنوشت سازترین روزهای ایران اسلامی بود، چون که انقلاب اسلامی که با هدایت های امام خمینی (ره) و رشادت های مردم در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ به پیروزی رسید و به رژیم ستم شاهی تمام کرد، نوع حکومت آن در این روز مشخص شد.
مردم ایران در روز ۱۲ فروردین با حضور آگاهانه و متعهدانه در رفراندوم، نظام مقدس جمهوری اسلامی را برای اداره کشور برگزیده و نظام سیاسی ایران را بر مبنای دین مبین اسلام بنا نهادند.
بر این اساس، نظام جمهوری اسلامی ایران که حاصل رهبری و هدایت های حضرت امام خمینی (ره)، تلاشهای مردم و ثمره خون گرانبهای شهدا و برآمده از هدایت های پیامبران و ائمه معصومین علیهم السلام است، تجلی گاه مردم سالاری دینی در جهان معاصر است تا نشان دهد که اسلام کامل ترین دینی است که می تواند ضامن سعادت دنیوی و اخروی بشریت سرگشته امروز باشد و اینک که بیشتر از چهار دهه از استقرار نظامی الهی در ایران اسلامی می گذرد، ملت بزرگ ایران در گام دوم انقلاب اسلامی با پیروی از رهنمودهای امام خامنه ای و با ادامه دادن راه شهدای گلگون کفن این مرز و بوم، با سرلوحه قرار دادن شعار سال، با افتخار همچنان مسیر پیشرفت و توسعه کشور را طی خواهند کرد.
شورای نگهبان بعنوان نگهبانی آگاه که وظیفه مهم حراست از جمهوریت و اسلامیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را برعهده دارد، این روز بزرگ و عزیز را به رهبر معظم انقلاب، خانواده شهدا و ایثارگران و در مجموع به مردم شریف ایران اسلامی تبریک می گوید.

منبع: