در گزارش آذر عنوان شد؛ اصفهان مستعد توسعه اقتصاد دانش بنیان

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اصفهان با عنایت به نرخ بالای بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی مستعد توسعه اقتصاد دانش بنیان است.

مهدی طغیانی در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی در استان اصفهان بالاست و به صورت غیر رسمی ۲۸ درصد اعلام شده؛ به بیان دیگر از هر سه نفر دارای مدرک لیسانس به بالا یک نفر بیکار است که عدد قابل توجهی است و از این نظر اصفهان کاملاً مستعد توسعه اقتصاد دانش بنیان است.
وی اضافه کرد: اصفهان همینطور دارای تجربه و ظرفیت خوبی در تولیدات دانش بنیان است و شهرک علمی- تحقیقاتی اصفهان حتی قبل از پردیس تهران تأسیس شد و وجود اولین پارک علم و فناوری در این استان، نشان از پیشگامی اصفهان در عرصه تولید دانش بنیانی کشور است.
نماینده مردم اصفهان و عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اصفهان با توجه به این شرایط برای تحقق شعار سال (تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین) نیاز دارد و هم مستعد حرکت در راه توسعه اقتصاد دانش بنیان است.
طغیانی با تکیه بر ضرورت پشتیبانی از فناورها برای توسعه اقتصاد دانش بنیان، خاطرنشان کرد: زیر ساخت خوبی در سال ۱۴۰۰ در مجلس مصوب شد که قانون جهش تولید دانش بنیان بود و منابعی در آن پیشبینی شده که امید است این منابع را سال جاری کامل تأمین نماییم تا قانون هم به صورت کامل اجرا شود.
وی با اشاره به اینکه در قانون جهش تولید دانش بنیان، تخفیف مالیاتی و گمرکی و عرضه تسهیلات پیشبینی شده، اضافه کرد: این ها در ردیف های مختلف بودجه است؛ البته ردیف تبصره ۱۸ که در ارتباط با اشتغال زایی است اگر اولویت با حوزه های دانش بنیان باشد خیلی بهتر میتوان کمک کرد.