در جلسه هفتادم دادگاه حمید نوری در سوئد مطرح شد عجیب ولی واقعی نوری بخاطر پیام تبریک سال نو بازخواست شد

به گزارش آذر در جلسه هفتادم دادگاه حمید نوری در کشور سوئد، پیامک تبریک نوروز رئیس جمهور سابق که به صورت سامانه ای برای تمام شماره تلفن های همراه فعال ایرانی ارسال و در حافظه تلفن همراه نوری هم وجود داشته بعنوان یکی از مستندات وکلای منافقین در این پرونده ضد نوری مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.
به گزارش آذر به نقل از قوه قضاییه، در جلسه هفتادم دادگاه حمید نوری در کشور سوئد، پیامک تبریک نوروز رئیس جمهور سابق که به صورت سامانه ای برای تمام شماره تلفن های همراه فعال ایرانی ارسال و در حافظه تلفن همراه نوری هم وجود داشته بعنوان یکی از مستندات وکلای منافقین در این پرونده ضد نوری مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.
حمید نوری یک ایرانی است که بیشتر از دوسال پیش در کشور سوئد بازداشت شده است.
نوری تمام دو سال و چند ماه گذشته را در سلول انفرادی به سر برده و از حقوق اولیه یک متهم، مثل حق برخورداری از چشم پزشک برای رسیدگی به وضعیت چشمان ضعیفش، یا امکان تماس ابتدایی با خانواده محروم بوده است.
وی همینطور تاکید دارد زمانی که می خواسته کیفر خواست تنظیم شده ضد خویش را مطالعه کند با ضرب و شتم شدید از سمت مامورین سوئدی روبرو شده است.
دستگاه قضایی سوئد بر مبنای ادعاهای منافقین که مدعی هستند نوری در طول سالهای دهه ۶۰ زندان بان آنها بوده او را بازداشت و تابحال بیشتر از ۸۰ جلسه دادگاه برای او برگزار کرده است.
این در شرایطی است که نوری تاکید می کند ۳۰ سال قبل از خدمت در قوه قضاییه ایران استعفا داده و در طول سالهای گذشته مشغول کار آزاد بوده است.
در جریان بیشتر از ۸۰ جلسه دادگاهی که برای نوری برگزار شده، منافقین به دنبال این بوده اند ثابت کنند، اولا نوری در سالهای دهه ۶۰ مسئولت مهمی در زندان های اوین و رجایی شهر داشته و ثانیا در سالهای اخیر هم دارای مسئولیت و ارتباطات گسترده با مقامات عالیرتبه جمهوری اسلامی بوده است.
بر همین مبنا در جلسه هفتادم دادگاه نوری، یکی از وکلای منافقین در این پرونده ادعا می کند، نوری فرد بسیار مهمی در ایران بوده و با مقامات عالیرتبه ایرانی ارتباط مستقیم داشته است.
زمانی که قاضی دادگاه، از وکیل منافقین می پرسد دلیلتان برای این ادعا چیست؟
وکیل منافقین با اعتماد به نفس می گوید: رئیس جمهور ایران شخصا برای آقای نوری پیام تبریک سال نو ارسال کرده است ! و سپس تصویر پیام حسن روحانی به تلفن همراهِ نوری را به قاضی و حاضرین در دادگاه نشان می دهد! درصورتیکه انگار از یک کشف بزرگ پرده برداری کرده است.
حمید نوری با خنده و البته تعجب توضیح می دهد، این پیامی است که در روزهای سال نو به صورت سامانه ای برای همه ایرانی ها ارسال شده و ربطی به ارتباط شخصی حمید نوری با حسن روحانی رئیس جمهور سابق ایران ندارد، اما وکیل با اصرار تاکید می کند: تو به دنبال پنهان کردن ارتباطات خود با مقامات عالیرتبه ایرانی هستی ! مگر می شود رئیس جمهور به تمام مردم ایران به صورت شخصی پیام بدهد.
حمید نوری توضیح می دهد، این یک پیام شخصی نیست بلکه پیام تبریکی است که از راه یک سامانه به تلفن همراه همه ایرانی ها ارسال شده است.
عجیب این که قاضی دادگاه سوئد هم با بی اطلاعی محض از مسائل داخلی ایران، در مقابل این ادعای عجیب و خنده دار منافقین در حالتی خنثی و بلاتکلیف قرار می گیرد.
حالا و پس از این گاف بزرگ تیمِ حقوقی پشتیبان این پرونده که البته در طول ۸۰ جلسه دادگاه بارها تکرار شده و همینطور تناقضات فاحشی که در اظهارات شهود این پرونده وجود دارد باید منتظر ماند و دید که واکنش دستگاه قضایی سوئد به این وضعیت چه خواهد بود ؟