بررسی پرونده در رابطه با نهاده های دامی در کمیسیون اصل نود

به گزارش آذر سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی از بررسی پرونده در رابطه با نهاده های دامی در جلسه امروز این کمیسیون اطلاع داد و اظهار داشت: مسؤلان گمرک، سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات و مرکز پژوهشها گزارش هایی را ارائه کردند، آنها به مبحث افزایش ذخایر استراتژیک کشور همچون جو، کنجاله سویا و گندم نسبت به سال قبل اشاره داشتند که لازم است حفظ شود.
به گزارش آذر به نقل از ایسنا، علی خضریان در توضیح جلسه عصر امروز کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با مهرداد بذرپاش رئیس دیوان محاسبات، اظهار داشت: در این نشست سیاست های کمیسیون اصل نود در خصوص اصلاح در حوزه حکمرانی و برنامه هایی که برای تحقق این سیاست تعبیه شده، تشریح و بر ضرورت هم افزایی ظرفیت نظارتی کمیسیون با دیوان محاسبات تاکید شد.
خضریان اضافه کرد: در ادامه این جلسه ضمن مرور اقدامات نظارتی کمیسیون اصل نود و دیوان محاسبات در دوره یازدهم و اهمیت همکاری فیمابین، نسبت به برداشتن گام هایی در جهت اصلاح فرآیند بررسی شکایات و نظارت ها در کنار مسئله تفریغ بودجه بعنوان مأموریت ذاتی دیوان محاسبات برنامه ریزی شد تا با سرعت بخشیدن به امورات بتوان در حوزه نظارتی ایجاد هم افزایی کرد. همینطور مقرر شد کمیسیون اصل نود و دیوان محاسبات پروژه های مشترکی در موضوعات مختلف مانند تولید دانش بنیان یا اصلاح ساختار بودجه انجام دهند.
سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس یازدهم به بررسی پرونده در رابطه با نهاده های دامی در ادامه نشست امروز اشاره نمود و اظهار داشت: مسؤلان گمرک، سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات و مرکز پژوهشها برای این مورد در جلسه حاضر و گزارش هایی را ارائه کردند، همینطور از افزایش ذخایر استراتژیک کشور همچون جو، کنجاله سویا و گندم نسبت به سال قبل خبر دادند که لازم است حفظ شود.
وی خاطرنشان کرد: در مورد واردات کالاهای فاسد شدنی مانند دارو یا تجهیزات پزشکی و یا برخی کالاهای اساسی هم مقرر شد هماهنگی بیشتری بین دستگاههای ذی ربط برقرار شود، چون که با عنایت به گرانی برخی کالاها و نرخ ارز، نگهداری آنها در گمرک صدمه هایی را خواهد داشت.
خضریان خاطرنشان کرد: با عنایت به جمع بندی صورت گرفته قرار شد در مورد اتصال برخط سامانه بازارگاه به سامانه تجارت و گمرک، سقف زمانی از سوی گمرک مشخص و اعلام گردد. همینطور مرکز پژوهش های مجلس قرار شد اشکالاتی که در نحوه توزیع نهاده های دامی بین تولیدکنندگان هست را بررسی و به کمیسیون ارائه کند.

منبع: