نجابت در گفتگو با مهزر خبر داد؛ تصویب کلیات لایحه مهاجرت در کمیسیون شوراهای مجلس

آذر: سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس از تصویب کلیات لایحه مهاجرت در این کمیسیون اطلاع داد.

روح الله نجابت در گفتگو با خبرنگار مهر در تشریح جلسه امروز کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها، اظهار نمود: در ابتدا، گزارش کارگروه بررسی لایحه تشکیل سازمان ملی مهاجرت در دستور کار قرار گرفت و رسیدگی شد.
وی بیان کرد: همین طور ابوالفضل ابوترابی، نماینده مردم نجف آباد گزارشی از کارگروه ماده ۱۴۲ که در مرکز تحقیقات برگزار شده بود، ارائه نمود. بعد از ارائه گزارش، کلیات آن به رأی گذاشته و تصویب گردید. بعد از تصویب کلیات، قرار شد جزییات گزارش مذکور ضمن دعوت از دستگاه های ذی ربط، در جلسات بعدی کمیسیون بررسی شود.
سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس اشاره کرد: بررسی گزارش کمیته بررسی کننده وقایع و رخدادهای بازی فوتبال ایران و لبنان در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد مقدس هم در دستور کار قرار گرفت. گزارش جمع بندی شده این واقعه توسط این کمیته در صحن کمیسیون قرائت شد.
وی افزود: با توجه به این که نمایندگان درباب این گزارش پیشنهاداتی داشتند، مصوب شد بعد از اعمال پیشنهادات نمایندگان در متن نهایی، گزارش کمیته برای ریاست مجلس جهت اقدام مقتضی و احتمالاً قرائت در صحن مجلس ارسال شود.
نجابت اظهار داشت: ادامه بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران که قبلاً توسط مرکز تحقیقات بررسی شده بود، در دستور کار کمیسیون قرار گرفت. سه ماده از مواد طرح مذکور به تصویب رسید، ادامه بررسی این طرح به جلسه آینده موکول شد.