اعتراض خانواده حمید نوری به روند رسیدگی به پرونده در سوئد

آذر: همسر و دختر حمید نوری در گفت وگویی به روند رسیدگی به این پرونده در کشور سوئد، اعتراض کردند.
به گزارش آذر به نقل از ایسنا، دختر حمید نوری در گفت وگویی به پرس تی وی اظهار داشت: «پدر من در بدترین شرایط دستگیر شده و با دعوت یک خانواده به سوئد رفته است و تصور هم نمی کرد او را با این شرایط دستگیر کنند. ایشان وقتی داشتند از هواپیما خارج می شدند به بدترین شکل ممکن توسط چند پلیس قوی هیکل جلوی تعدادی ایرانی و خارجی دستگیر شدند. آبروی ایشان را بردند و ایشان را تحقیر کردند. وقتی ایشان را دستگیر کردند این کار یک فشار روحی و روانی بوده است. »
دختر حمید نوری افزود: «این مدت به پدرم خیلی سخت گذشت، ۳۰ ماه در انفرادی در یک سلول حدودا ۶ متری بودند. تحمل چنین شرایطی برای یک فرد ۶۱ ساله واقعا دشوار است. علاوه بر این، پشت در دادگاه ها منافقین می ایستادند و شعار می دادند. پدر من بخاطر سنشان از عینک استفاده می نمایند و بارها و بارها درخواست چشم پزشکی کردند اما این حق را از ایشان دریغ کردند. مورد دیگر این است که پدرم شب پیش از کیفرخواست مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و ایشان را کتک زدند و برگه های یادداشت ایشان را گرفتند و بارها و بارها توسط پلیس سوئد تحقیر شدند. در کشوری که ادعای حقوق بشر دارد این همه نقض حقوق بشر خیلی جالب است.»
وی در ادامه افزود: «اولین وکیل پدرم تسخیری بودند که توسط دولت به ایشان عرضه شدند و اصلا وکیل خوبی نبودند و پدرم را راهنمایی های غلط کردند و پدرم اصلا از ایشان راضی نبود. حتی وظیفه رسیدگی و سر زدن به پدرم را انجام نمی دادند و خیلی پدرم را اذیت کردند. پس از درخواست تغییر وکیل توسط پدرم یک وکیل ایرانی برای ایشان برگزیده شد اما توسط فرقه منافقین خود و خانواده اش تهدید شدند که ایشان مجبور به ترک پرونده شدند. پس از ایشان نیز دو وکیل برای پدرم انتخاب شدند که انتخاب خود پدرم نبودند و از جانب دولت انتخاب شده بودند.»
همسر حمید نوری نیز با اشاره به اینکه «حدود ۲ سال نتوانستیم با ایشان ملاقات کنیم» اظهار داشت: پس از ۲ سال فقط به من، پسرم و دخترم خیلی کوتاه اجازه ملاقات حضوری دادند. دولت سوئد همسر من را بدون هیچ مدرک و سندی دستگیر کرده و مرتب بازداشت را تمدید کرده تا بتواند اسناد و مدارک را جمع کند. هیچ کجای دنیا این طور نیست که اول فرد را دستگیر بعد اسناد و مدارک را جمع کنند. این به نظر من یکی از موارد نقض حقوق بشر است که فقط در دولت سوئد دیدم که بدون هیچ مدرکی کسی را دستگیر کنند.»
خانواده حمید نوری قبل از این در اطلاعیه ای به روند محاکمه اعتراض کرده بودند.

بر اساس این گزارش و به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، حمید نوری کارمند بازنشسته قوه قضائیه هنگام ورود به شهر استکهلم برای رسیدگی به مشکل خانوادگی دختر خوانده اش، در فرودگاه توسط پلیس سوئد بازداشت شد. بهتان حمید نوری برمبنای ادعاهای واهی برخی از اعضای منافقین این است که در مقطعی از زمان زندانبان آنها بوده است.
تاکنون حدود ۹۰ جلسه دادگاه برای رسیدگی به پرونده حمید نوری برگزار شده و در نهایت هفته گذشته دادستان سوئد برای حمید نوری درخواست مجازات حبس ابد کرده است.

منبع: