در جلسه ستاد تنظیم بازار صورت گرفت؛ دستور رئیسی برای رسیدگی عادلانه به معترضان عدم دریافت یارانه

به گزارش آذر رئیس جمهور به مسؤلان دستور داد با تعیین شاخصهای دقیق، هرچه سریع تر جاماندگانی که استحقاق واقعی دریافت یارانه را دارند، شناسایی و یارانه جبرانی برای آنها واریز شود.

به گزارش آذر به نقل از صدا و سیما، در جلسه ستاد تنظیم بازار با حضور حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور که معاون اول و سایر وزیران و روسای دستگاههای ذیربط هم حضور داشتند، مسائل و چالش های مختلف در بازار کالاهای اساسی بعد از اجرای طرح ملی مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفت.

رئیسی قبل از ظهر امروز جمعه در جلسه ستاد تنظیم بازار که با حضور معاون اول، وزرا و مسؤلان دستگاههای ذیربط برگزار شد، بعد از استماع گزارش دستگاههای مختلف، نقش مردم را در همراهی با این طرح ملی ستودنی توصیف و از همراهی آنها با نظام و بی توجهی به خواسته های معاندین و دشمنان انقلاب قدردانی کرد.
رئیس جمهور رسیدگی عادلانه و ضابطه مند به درخواست های معترضان به عدم دریافت یارانه را یکی از مهم ترین وظایف دستگاههای مسئول خواند و به مسؤلان مربوطه دستور داد هر چه سریع تر، جاماندگانی را که استحقاق واقعی دریافت یارانه دارند، شناسایی و یارانه جبرانی برای آنها واریز شود.

رئیسی بر لزوم وجود شاخصهای عادلانه در تعیین دهک ها برای دریافت یا عدم دریافت یارانه ها تصریح کرد و اظهار داشت: تمام رسالت و هدف اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها، برقراری عدالت اقتصادی در کشور بوده است، بنابراین وزارت رفاه، کار و تعاون اجتماعی باید با همکاری سایر دستگاههای مربوطه با شاخصهای دقیق، استحقاق افراد را احراز نمایند و مراقب باشند در حق کسی اجحاف نشود.
رئیس جمهور ضمن اشاره به کفایت حجم ذخایر کالاهای اساسی در کشور به دستگاههای متولی دستور داد نسبت به مدیریت بهینه توزیع کالا در اقصی نقاط کشور اقدامات لازم را به عمل آورند تا از هرگونه افزایش قیمت بالاتر از قیمت مصوب جلوگیری شود.
وزرای دولت و همینطور رسانه ها باید ابعاد مختلف اجرای این طرح را که به برقراری عدالت در توزیع یارانه ها و از بین بردن و ریشه کن کردن فقر مطلق در کشور منجر می شود، به خوبی برای مردم تبیین کنند.
رئیس جمهور از وزیر جهاد کشاورزی خواست تا با رصد و پایش دقیق بازار نسبت به رفع برخی مشکلات موجود در زمینه کمبودها و نیازهای توزیع اقلام اساسی مورد نیاز مردم بخصوص ۴ قلم کالای اساسی یعنی روغن، لبنیات، مرغ و تخم مرغ تدابیر لازم اتخاذ شود.

منبع: