جانشین فرمانده پاسداران: دولت برای اجرای طرح اقتصادی جرأت به خرج داد

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: پس از جنگ تحمیلی همه دولت ها مدام بر اجرای طرح اقتصادی فعلی تاکید داشتند اما دولت سیزدهم برای اجرای آن جرأت به خرج داد.

به گزارش آذر به نقل از مهر، سردار سرتیپ علی فدوی، بامداد سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه فرمانده سپاه الغدیر استان یزد که در حسینیه ثارالله برگزار شد، با اشاره به داستانی از حضرت نوح گفت: در زمان های کوتاه مسئولیتی باید از فرصت برای خدمت بهره برد برای اینکه ساعتها برای تمام کردن عمر عجله دارند و در این فرصت کم باید عاقبت خودرا با بهشت قطعی کنند.
وی عنوان کرد: مسئولیت ها و وظایف در یک نظام اسلامی کار آخرتی است و اگر تمام و کمال به انجام مسئولیت خود نباشد، خسران بزرگی است و در کار آخرتی باید خودرا مقدم بر دیگران بشماریم البته این تکالیف و وظایف سختی بسیاری دارد.
فدوی افزود: در سپاه باید آماده باشیم به جهت اینکه هر لحظه هر آنچه داریم در راه خدا بدهیم که مهترین آن جان و آبروست.
جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: ۴۰ هزار پاسدار و ۱۰۰ هزار بسیجی شهید مؤید این است که در طول ۴۰ سال انقلاب اسلامی، پیشی گرفتن از یکدیگر در انجام کارهای آخرتی و انجام تکلیف رایج بوده است.
وی با تاکید بر این که قاعده هم در مبارزات انقلاب، پیروزی انقلاب، طول عمر انقلاب و دفاع از حرم وجود دارد، اضافه کرد: جوانانی که شاید حتی انقلاب و پیروزی آنرا درک نکرده اند، امروز مدافع حرم شده اند و این رویه را حفظ نموده اند که این از عنایات خداوند متعال است.
فدوی اشاره کرد: همه ما در سپاه پاسداران باید به فکر تقویت این رویه باشیم و مردم این مساله را نه در کلام بلکه در عمل ببینند و این رسم و رسوم شهیدان است که در انجام تکلیف خود، از دیگران پیشی گرفتند.
جانشین فرمانده سپاه پاسداران با اعلان اینکه شهدا پشتوانه ما هستند، اضافه کرد: باید به پشتوانه این شهدا در انجام کارهای آخرتی از یکدیگر سبقت بگیریم.
فدوی با اعلان اینکه لباس علما لباس پیغمبر است، بیان کرد: پاسداران نیز لباس رزمندگان پیغمبر را بر تن دارند و در این لباس باید خدمتگزاری کامل برای بندگان خدا انجام دهند و بهشت را برای خود تضمین کنند.
وی با اشاره به ادامه فعالیت سردار رضا پورشمسی، فرمانده سابق سپاه الغدیر استان یزد در معاونت بازرسی گفت: امروز در سپاه خیلی از مسئولان کسانی هستند که جنگ را ندیده اند اما راه شهدای آن دوران را طی می کنند.
ویژگی یزدی ها انتظار از فرمانده سپاه یزد را بالا می برد
فدوی با اشاره به خدمت رسانی سپاه در یزد بیان کرد: کار سپاه در یزد ساده تر است برای اینکه مردم یزد در انجام کارهای آخرتی خودرا دارای اولویت می دانند، حرام و حلال را سفت و سخت رعایت می کنند و نسبت به انجام امور دینی و عقیدتی بصیرت دارند که این کار را آسان می کند اما در عین حال این خاصیت یزد، انتظار از فرمانده سپاه در یزد را بالا می برد.
جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اعلان اینکه در وعده خدا تخلفی نیست، عنوان کرد: خداوند سفارش کرده که بندگان خدا به امور آخرت خود بپردازند و امور دنیا را به من بسپارند و عده ای نیز در صورتیکه این مساله را می دانند به دنبال تکلیف خود نمی روند و جهنم را برای خود رقم می زنند.
وی اضافه کرد: این روزها از روزهایی است که کار بصیرتی نیاز است برای اینکه در گردنه سختی در کشور هستیم و کاری که دولت سیزدهم انجام داد، در همه دولت ها می گفتند باید انجام بشود اما هیچکدام انجام ندادند و از زمان دولت سازندگی مدام به دنبال اجرای این طرح بودند اما کسی جرأت اجرای آنرا نداشت.
فدوی افزود: دولت سیزدهم با عنایت خداوند متعال این کار را انجام داد و بقیه به اندازه بصیرت خود باید پای کار بیایند تا از این گردنه با بیشترین نفع و کمترین ضرر عبور نماییم.
وی اضافه کرد: همه کشورهایی که اقتصاد قابل دفاعی دارند، از این مرحله عبور کردند و الان به شرایط خوبی رسیده اند و ما نیز باید تلاش نماییم با همدلی از این مرحله گذر نماییم.
جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد: اگر دستورات خدا و پیامبر بطور نسبی هم انجام بشود، خداوند عنایت می کند و بهترین نتایج را رقم می زند و الان نیز باید ابتدا جای خودرا بدانیم و کمک کننده باشیم.
زمینه بروز توانمندی های اقتصادی مردم فراهم شود
فدوی اشاره کرد: باید از این روند اقتصاد سوبسید دار جدا بشویم و بتوانیم توانمندی های اقتصادی مردم را بروز بدهیم برای اینکه این توانایی و توانمندی در مردم ما وجود دارد و اگر نظام و سیستم طوری باشد که این توانمندی ها بروز کند، به موفقیت دست خواهیم یافت.
وی عنوان کرد: باید از این گرفتاری هایی که در شأن ملت ما نیست جدا بشویم و همانگونه که در زمینه های دفاعی و نظامی پیشرفت های جدی داشته ایم، در زمینه اقتصادی نیز شش دانگ و با ایمان و نیت کامل پای کار برویم و به موفقیت دست پیدا نماییم و ایمان داشته باشیم که خدا ما را همراهی خواهدنمود.
فدوی اشاره کرد: رییس جمهور محترم دل و جرأت بسیاری برای اجرای این طرح بزرگ اقتصادی داشت و الان همه ما نیز باید با همین روحیه مسئولیت های خودرا به انجام برسانیم.
در این مراسم از کوشش های سردار رضا پورشمسی تجلیل و سردار حسین زارع کمالی بعنوان فرمانده سپاه الغدیر یزد معرفی گردید.