قالیباف: با ابلاغ بخشنامه رتبه بندی معلمان، مبالغ قانونی از ۶ ماهه دوم ۱۴۰۰ قابل پرداخت می باشد

به گزارش آذر رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که رتبه بندی معلمان قانون است، اظهار داشت: هنوز زمان دولت برای تصویب بخشنامه به انتها نرسیده است و حتما در زمان مقرر بخشنامه ابلاغ خواهد شد؛ معلمان بدانند با ابلاغ بخشنامه از 6 ماهه دوم 1400 مبالغ قانونی قابل پرداخت خواهد بود.
به گزارش آذر به نقل از ایسنا، رحمت الله نوروزی در جلسه امروز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون برنامه و بودجه در مورد آخرین وضعیت پرداخت مبلغ یک میلیارد یورو از محل صندوق توسعه ملی برای مقابله با همه گیری ویروس کرونا و نحوه توزیع منابع اختصاص یافته در تذکری اظهار داشت: با وجود این که مجلس موضوع را تصویب و مقام معظم رهبری بر اجرای آن تاکید نمودند منابع مذکور با تاخیر تخصیص یافت به نحوی که روزی ۷۰۰ نفر از کرونا کشته شدند؛ بنده تقاضای تحقیق و تفحص دارم چونکه باتوجه به زیرساخت های بهداشتی استان گلستان، تخصیص اعتبار به گلستان خیلی کم بود و این مساله در گزارش کمیسیون دیده نشد.
نماینده علی اباد کتول اضافه کرد: گزارش کمیسیون برنامه و بودجه عادلانه نیست و توجه ویژه ای به شرایط استان گلستان در این گزارش نشده است.
این نماینده مجلس همین طور به مصوبه ی مجلس درباره رتبه بندی فرهنگیان اشاره و اظهار نمود: رییس مجلس دراین زمینه قول داده است همین طور میرکاظمی هم برای اجرای رتبه بندی فرهنگیان قول داد اما هنوز بخشنامه آن که باید ظرف یک ماه گذشته ابلاغ می شد، عملیاتی نشده است.
نوروزی اشاره کرد: جلسه ای در سران قوا با حضور مسئولان اجرا شود تا مشخص شود چرا میرکاظمی با وجود قولی که داده است رتبه بندی فرهنگیان را اجرائی نمی کند؛ قرار بر این است که رتبه بندی از شهریور ۱۴۰۰ اجرائی شود.
به گزارش آذر به نقل از ایسنا، محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اظهارات رحمت الله نوروزی اظهار نمود: گزارش کمیسیون برنامه و بودجه در مورد زیرساخت های بهداشت و درمان بود که از کمیسیون و حاجی بابایی رییس آن می خواهیم موضوع استان گلستان را پیگیری و رسیدگی کنند.
وی اشاره کرد: در ارتباط با رتبه بندی باید اظهار داشت که بحث قول نیست بلکه بحث قانون است؛ موضوع تصویب، تائید و ابلاغ گردیده است و هنوز زمان دولت برای تصویب بخشنامه به انتها نرسیده است و حتما در زمان مقرر بخشنامه ابلاغ خواهد گردید. معلمان بدانند با ابلاغ بخشنامه از ۶ ماهه دوم ۱۴۰۰ مبالغ قانونی قابل پرداخت خواهد بود.

منبع: