امیرعبداللهیان: سندموافقتنامه کریدوربین المللی خلیج فارس-دریای سیاه نهایی شده است

به گزارش آذر وزیر امور خارجه به نهایی شدن سند موافقتنامه کریدور بین المللی خلیج فارس-دریای سیاه اشاره و ابراز امیدواری کرد: امضای این سند و اجرای کریدور مذکور منشا تحولات مثبت در همکاری ها شود.

به گزارش آذر به نقل از مهر، لازار کومان سکو، دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی دریای سیاه که در تهران سپری می کند امروز با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار نمود.
وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار ضمن تبریک سی امین سالگرد تاسیس سازمان همکاری اقتصادی دریای سیاه، به ظرفیت های وسیع همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و این سازمان اشاره و همچون توانمندی های ایران در حوزه های ترانزیت و انرژی را تبیین کرد.
امیرعبداللهیان همینطور به کنفرانس بین المللی «ایران و سازمان همکاری اقتصادی دریای سیاه: چشم اندازها برای همکاری» اشاره نمود و آنرا بعنوان فرصتی مغتنم برای شناسائی زمینه های همکاری متقابل ایران و سازمان اقتصادی دریای سیاه قلمداد کرد.
وزیر امور خارجه همینطور به نهایی شدن سند موافقتنامه کریدور بین المللی خلیج فارس-دریای سیاه اشاره و ابراز امیدواری کرد امضای این سند و اجرای کریدور مذکور منشا تحولات مثبت در همکاریهای تجاری و ترانزیتی درخلال جمهوری اسلامی ایران و حوزه دریای سیاه شود.
دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی دریای سیاه هم ضمن تشکر از وزیر امور خارجه برای این ملاقات و هم پشتیبانی از برگزاری کنفرانس بین المللی تهران، جمهوری اسلامی ایران را از فعال ترین «شرکای گفتگوی» سازمان برشمرد و اظهار اطمینان کرد در پرتو کنفرانس فردا، زمینه برای همکاریهای گسترده تر و مستحکم تر فراهم شود.
وی همینطور گزارشی از فعالیتهای سازمان در سه دهه گذشته عرضه و به تاثیرات منفی بحران اوکراین بر فعالیتهای جاری سازمان اشاره نمود.
وزیر امور خارجه همینطور ضمن اشاره به تلاشهای جمهوری اسلامی ایران برای خاتمه درگیری ها در اوکراین، مجدداً بر اهتمام و آمادگی کشورمان برای ارتقا سطح همکاری با سازمان همکاریهای اقتصادی دریای سیاه تاکید و برای کنفرانس بین المللی تهران آرزوی موفقیت کرد.
یادآوری می شود، کنفرانس بین المللی «ایران و سازمان همکاری اقتصادی دریای سیاه: چشم اندازها برای همکاری» روز دوشنبه ۹ خردادماه ۱۴۰۱ با حضور دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی دریای سیاه، سفرای کشورهای عضو، نمایندگان سازمان ملل متحد، دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی اکو و مدیران ارشد بخش های دولتی و خصوصی کشور در مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه برگزار می گردد.

منبع: