انصاری: افزایش حقوق بازنشستگان در کمیسیون اجتماعی مجلس بررسی گردید

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: در جلسه این کمیسیون، افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بررسی گردید که حواشی مختلفی داشته است، برای اینکه مصوبه شورای عالی کار با مصوبه هیئت دولت متفاوت بوده است.

به گزارش آذر به نقل از مهر، مجید انصاری سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره جلسه امروز (یکشنبه، ۲۲ خرداد) این کمیسیون، اظهار داشت: در این جلسه افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت که اخیرا حواشی مختلفی را به همراه داشته، چون که آنچه در شورایعالی کار مصوب شده بود، با مصوبه هیئت دولت تفاوت هایی دارد.
وی خاطرنشان کرد: اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس معتقدند مصوبه هیئت دولت با قوانین مرتبط همچون ماده ۹۶ قانون تأمین اجتماعی تعارض هایی دارد چون که در این ماده آمده است سازمان تأمین اجتماعی مکلف است میزان کلیه مستمری های بازنشستگی، ازکارافتادگی کلی و مجموع مستمری بازماندگان را در فواصل زمانی که حداکثر از سالی یک مرتبه کمتر نباشد با عنایت به افزایش هزینه زندگی با تصویب هیئت وزیران به همان نسبت افزایش دهد.
انصاری بیان نمود: دولت اعلام نموده که تورم سالجاری حدود ۳۸ درصد است، اگر قرار باشد به ماده ۹۶ دقت کنیم دولت نباید رقمی کمتر از این میزان تورم را برای افزایش حقوق مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی لحاظ کند، کما این که در پیشنهادی که به هیئت دولت هم داده شده، این تورم رعایت شده است.
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار نمود: در مصوبه هیئت دولت بخشی از مستمری بگیران از این حقی که در ماده ۹۶ به آن اشاره شده، محروم شده اند، ازاین رو ما معتقدیم باید این مصوبه مورد بازبینی قرار گیرد، چون که در آن مرّ قانون رعایت نشده است. ضمن این که ظاهرا رئیس جمهور هم به آقای مخبر دستور داده اند که این افزایش حقوق باید با عنایت به مشکلات معیشتی که بازنشستگان با آن مواجهند، صورت گیرد.
وی تاکید کرد: اگر دولت در مصوبه خود تجدیدنظر کرده و همان ملاکی را که در پیشنهاد اولیه از سوی شورایعالی کار مطرح شده بود در آن لحاظ کند، به نتیجه مطلوب دست پیدا خواهیم کرد.
انصاری ضمن اشاره به میهمانان حاضر در این جلسه، خاطرنشان کرد: در این جلسه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونانش و مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و نمایندگانی از کانون های مختلف بازنشستگان و مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.