بیانیه شورای نگهبان به مناسبت سالروز تاسیس این نهاد

شورای نگهبان به مناسبت فرارسیدن سالروز تأسیس این نهاد اطلاعیه ای صادر کرد.
به گزارش آذر به نقل از ایسنا، متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است:
بسم الله الرحمن الرحیم
پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تجربه ای جدید را فراروی جهانیان قرار داد تا نشان دهد جز الگوهای مادی شرق و غرب که نظام های استکباری به جوامع بشری تحمیل می کنند، راهی دیگر هم وجود دارد که همانا پیروی از ارزش های الهی برای نیل بشریت به سعادت است.
حالا که بیشتر از چهار دهه از عمر شجره طیبه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می گذرد، نه تنها ملت های مسلمان، بلکه مستضعفان و مظلومان جهان به خوبی دریافته اند که اندیشه های مادی گرایانه قدرت های استکباری سرانجامی جز زوال ندارد و از طرفی این نظام مقدس که حاصل حاکمیت دین الهی بر تمامی شئون جامعه است، مردم ایران را به قله های افتخار و موفقیت رهنمون کرده است.
با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و با تجربه نهضت مشروطیت و اصل دوم متمم قانون اساسی مشروطه، اندیشمندان مجلس خبرگان قانون اساسی بخصوص شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی، نهاد «شورای نگهبان» را پیشبینی نمودند تا ضمن صیانت از «شرع مبین اسلام»، پاسدار «قانون اساسی» باشد و «جمهوریت» و «اسلامیت» نظام اسلامی را از دستبرد کانون های قدرت و ثروت و ایادی استکبار جهانی حفظ نماید.
شورای نگهبان بعنوان تضمین کننده اسلامیت و جمهوریت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، با اینکه از منظر حراست از قانون اساسی دارای نمونه هایی در سایر نظام های حقوقی جهان است، اما به لحاظ حراست از تعالیم و احکام الهی در ترسیم حرکت کشور، نهادی بی نظیر است که آرزوی دیرینه مبارزان راه اسلام ناب محمدی(ص) را تحقق بخشیده است. این نهاد کارآمد به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب، بعنوان عماد دین و ملت، راه هرگونه نفوذ را برای نامحرمان و تفکرات انحرافی و ضد اسلامی به جمهوری اسلامی ایران، سد کرده است.
اعضای شورای نگهبان ضمن گرامیداشت عیدالله اکبر عید سعید غدیر خم و همینطور گرامیداشت مجاهدت ها و تلاشهای حضرت امام(ره)، بار دیگر با مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران میثاقی باردیگر می بندند تا نقش خطیر خود را در دفاع از موازین شرع مقدس اسلام و قانون اساسی به احسن وجه ایفا کنند.

منبع: