میرمحمدی: دولت ضمن بهبود اوضاع اقتصادی از حوزه فرهنگی نیز غافل نشود

به گزارش آذر نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از دولت می خواهیم همچنان که در بهبود اوضاع اقتصادی و معیشتی مردم باید گام بردارد از حوزه های فرهنگی نیز غافل نشود.
به گزارش آذر به نقل از ایسنا، سیدجلیل میرمحمدی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر گردشگری اظهار داشت: کاربافی صنعت دیرینه و بسیار قدیمی شهرستان میبد است که خصوصاً بانوان زحمت کش و خلاق میبدی با پشتکار و خون دل خوردن های زیاد این هنر- صنعت را نه فقط در میبد پررونق نگه داشتند، بلکه مردمان شهرهای دیگر را هم با آن آشنا ساختند و همین مورد موجب شد که در سال ۱۳۹۴ کاربافی میبد رسما توسط سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی در لیست آثار ناملموس ثبت ملی شود، اما متاسفانه در ماه های اخیر با اعمال نفوذ واضح و مشخص در سطوح ارشد وزارتخانه یک دفعه کاربافی به نام شهر دیگری در استان زده می شود و با این زدوبند و حق کشی آشکار، اسباب اعتراض و عصبانیت شدید مردم، مسئولان و به ویژه هنرمندان میبدی را فراهم کردند. مطالبه جدی مردم میبد از وزیر میراث فرهنگی این است که هرچه سریع تر این تصمیم غلط تصحیح و جبران شود.
وی در ادامه خطاب به دولت و رییس جمهور اظهار داشت: از دولت خواهش داریم همچنان که در بهبود اوضاع اقتصادی و معیشتی مردم باید گام بردارد و حق و حقوق بازنشستگان، معلمان و حقوق بگیران ثابت را مد نظر داشته باشد و گرانی ها و تورم را کنترل کند، همچنان باید در زمینه های فرهنگی مانند عفاف و حجاب، خانواده و فضای مجازی تغافل نکند و به تمام تکالیف خود در این عرصه عمل کند و تحت تاثیر تبلیغات سوء رسانه های غربی قرار نگیرد.
نماینده مردم میبد و تفت خطاب به وزیر نیرو اظهار داشت: به خاطر اهتمام و درایت ویژه ای که به کار بستید و موجب شدید مردم نجیب ایران تابستان امسال را برخلاف سال قبل بدون حتی یک روز قطعی برق تجربه کنند تشکر می کنم و این کار ارزشمندی بود که ملت ایران اساسا این عملکرد ممتاز را از یاد نخواهند برد.
وی اضافه کرد: دو مصوبه مهم در میبد و تفت روی زمین مانده است که یکی حل مشکل تامین آب آشامیدنی ۲۶۲ روستای شهرستان تفت است و دیگر تجهیز ۷ حلقه چاه شهرستان میبد و ساخت مخزن ذخیره آب در این دو شهرستان است و مردم منتظرند این دو مصوبه اجرائی شود. همین طور مردم و جوانان دو شهرستان حوزه انتخابیه از مزایای قانون خانواده و جوانی جمعیت بی بهره هستند که ضروریست در این رابطه تدبیری اندیشیده شود.
این عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار نمود: در بحث فضای مجازی از دولت و مجلس انقلابی خواهش دارم که ورود کنند چونکه این فضا همچنان رها بوده و زیرکلید استکبار است و خانواده های بسیاری به خاطر رها بودن آن گرفتار لطمه می شوند. بخش قابل توجهی از ارز و ثروت کشور در این فضا به سمت جعل و قمار سوق داده می شود و تبدیل به مناسب ترین فضا برای فساد و فحشا شده و نیاز است که همه برای حل آن دست به دست هم دهیم.

منبع: