خیاطیان: مرکز بررسی ها درصدد تبدیل نظرات نخبگانی به راهبردهای اجرایی در حوزه انرژی است

به گزارش آذر نشست «ناترازی انرژی کشور؛ چرایی، اثرات و تبعات در ابعاد مختلف» به ریاست رئیس مرکز بررسی های استراتژیک و با حضور تعدادی از صاحبنظران و کارشناسان این حوزه در محل این مرکز برگزار گردید.
به گزارش آذر به نقل از روابط عمومی مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری، در این نشست، حاضران تصویری کلان از وضع موجود بخش انرژی، ناتراژی فزاینده آن و تأثیرات این شرایط در ابعاد مختلف راهبردی، اقتصادی و ژئوپلتیکی کشور ترسیم و در اینباره نقطه نظرات خویش را مطرح نمودند.
محمدصادق خیاطیان، رئیس مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری هم در این نشست به دو مأموریت اصلی این مرکز در زمینه توسعه شبکه نخبگانی و نقش مشورتی این مرکز در حوزه های راهبردی برای رئیس جمهور اشاره نمود و اظهار داشت که این مرکز در جهت ایفای مأموریت های خود نیازمند دریافت نظرات کارشناسان و صاحب نظران در حوزه های مختلف است.
خیاطیان، مبحث انرژی را همچون حوزه هایی دانست که مرکز بررسی های استراتژیک با هدف بهره گیری از توان کارشناسی و علمی شبکه نخبگانی کشور به آن ورود کرده و در صدد انتقال ایده ها و نظرات به دستگاههای اجرایی می باشد.
وی اعلام نمود: مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری این آمادگی را دارد تا با جمع بندی این جلسات و دستیابی به راهبرد و تهیه جدول اقدام و گزارش راهبردی جامعی را در حوزه انرژی برای استحضار رئیس جمهور عرضه نماید.

منبع: