رئیس کل دادگستری گلستان خبر داد: شناسایی باند سازمان یافته قاچاق سوخت در کردکوی

به گزارش آذر گلستان رئیس کل دادگستری استان گلستان ضمن اشاره به شناسایی سرحلقه باند سازمان یافته قاچاق سوخت در استان گلستان، اظهار داشت: ۴۰ میلیون لیتر نفت سفید از کشور خارج شد.
حیدر آسیابی در گفت و گو با ایسنا ضمن اشاره به این که مقابله با قاچاق بعنوان یک پدیده شوم در اولویت های جدی ماست، اظهار نمود: پارسال ۱۱ نفر در حوزه قاچاق سوخت در سه استان همچون گلستان و شهرستان کردکوی دستگیر شدند که سرنخ خیلی از مولفه های دیگر شده است.
وی با اشاره به اینکه پیگیری سرنخ های همین پرونده دادستانی شهرستان کردکوی را به باند بزرگ قاچاق سوخت رساند، اضافه کرد: بررسی ها نشان داده است که این باتد تا کنون دست کم ۴۰ میلیون لیتر نفت سفید را از مرزهای ایران خارج کرده اند.
رئیس کل دادگستری گلستان با تکیه بر این که سرمنشا این باند سازمان یافته قاچاق سوخت در کردکوی دستگیر شده است، تصریح کرد: با تاکید دادگستری استان بر بررسی همزمان پرونده های قاچاق در تعزیرات و دستگاه قضایی، رسیدگی در دادسرای کردکوی هم شروع شد.
آسیابی خاطرنشان کرد: دادستانی در روند تحقیقات این پرونده به یک باند سازمان یافته و مجموعه ای از شرکتهای صوری رسید که نفت سفید دولتی را با عنوان حلال ۴۰۲ که یکی از فرآورده های هیدروکربناتی است به خارج از کشور صادر می کردند.
وی با بیان اینکه تابحال ۱۱ نفر در استانهای گلستان، قم و فارس شناسایی و دستگیر شده اند، اظهار داشت: پرونده این افراد در دادسرای کردکوی به افترا مشارکت در قاچاق سازمان یافته سوخت یارانه ای درحال رسیدگی است و با تکمیل تحقیقات، احتمال دستگیری افراد بیشتری وجود دارد.
رئیس کل دادگستری استان گلستان ضمن اشاره به این که با بررسی نحوه صادرات این محموله و با پیگیری دستگاه قضایی، یکی از رویه های صادرات که مبتنی بر خوداظهاری افراد بود تغییر نمود، افزود: از این پس لازمه صدور مجوز صادرات در گمرکات، عرضه گزارش آنالیز نمونه محموله هاست.
آسیابی اضافه کرد: تخلف اعضای این باند در مدت فعالیت خود دست کم ۴۰ میلیون لیتر نفت سفید دولتی است که بیشتر آنرا به یکی از کشورهای همسایه قاچاق کرده اند.

منبع: