فرمانده قرارگاه عملیاتی جنوب شرق ارتش عنوان کرد آمادگی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای خدمت رسانی به زائرین اربعین

به گزارش آذر، سیستان و بلوچستان فرمانده قرارگاه عملیاتی جنوب شرق ارتش در بازدید از مرز میرجاوه اظهار داشت: مرز میرجاوه یکی از مرزهایی است که محل عبور زائرین حسینی از کشور پاکستان است و ارتش جمهوری اسلامی ایران هم با تمام توان در کنار دیگر دستگاههای پای کار است.
به گزارش آذر به نقل از ایسنا- امیر غلامعلیان اضافه کرد: خوشبخانه در مرز میرجاوه زیرساخت های خوبی فراهم گشته است.
وی اضافه کرد: راه اندازی یک بیمارستان صحرایی در زائر سرای امام رضا (ع) و یک موکب با تمام امکانات در این مرز برای رفاه حال زائرین پاکستانی از ویژه برنامه های ما در روزهای اربعین است.

ایمن سازی محورهای منتهی به پایانه مرزی میرجاوه در آستانه اربعین حسینی
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان وبلوچستان هم از ایمن سازی محورهای منتهی به پایانه مرزی میرجاوه در آستانه ورود زائرین پاکستانی برای شرکت در مراسم اربعین حسینی اطلاع داد.
ایوب کرد در گفتگو با ایسنا- اضافه کرد: در آستانه اربعین حسینی و پیشبینی خیل عظیم ورود زائرین کشور دوست و همسایه پاکستان، این اداره کل ایمن سازی محورهای منتهی به پایانه مرزی میرجاوه را در دستور کار قرار داده است.
وی با اشاره به اینکه پایانه مرزی میرجاوه بعنوان دروازه ورودی شرقی استان از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار داشت: به منظور فراهم آوردن سفر ایمن برای زوار و ایمن سازی این محور اقداماتی نظیر تعریض یک کیلومتر جاده ورودی به پایانه، خط کشی ۷۰ کیلومتر محور منتهی به پایانه و نصب ۲۰۰۰ عدد علایم انجام شده است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان اضافه کرد: همینطور نصب تابلوهای اطلاعاتی در خروجی پایانه، ۱۴ عدد چراغ چشمک زن محورهای منتهی به مرز، تنقیه ۱۵۰ دستگاه پل محورهای منتهی به میرجاوه، استقرار دو دستگاه تانکر آبرسان در مرز میرجاوه و لکه گیری مستمر محورهای منتهی به مرز از دیگر اقدامات این اداره کل جهت ایمن سازی این محور مهم و پر تردد استان بوده است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زاهدان هم اظهار داشت: همکاران ما در مجموعه بهداشت و درمان به صورت مستمر در دروازه ورودی کشور در مرز میرجاوه مستقر هستند.
غزنوی اضافه کرد: علاوه بر بررسی سابقه واکسیناسیون کرونا، بررسی تست منفی کرونا و بررسی از لحاظ علایم سندرمیک بیماری های شایع منطقه، واکسیناسیون خوراکی فلج اطفال در اولین مرحله ورود همه افراد به داخل کشور صورت می گیرد.
وی اظهار داشت: با دل و جان در خدمت زائرین اربعین حسینی هستیم و در عین حالی که فرهنگ اصیل و غنی میهمان نوازی در استانمان را به نمایش خواهیم گذاشت، با حفظ کرامت و منزلت مهمانان و میزبانان، از سلامت هر 2 گروه صیانت خواهیم کرد.
با توجه به جنبه های فرا ملی بهداشت و درمان، برای تقویت همکاریهای بهداشتی با مجموعه بهداشت و درمان کشور پاکستان آماده هستیم و از مسئولین سیاسی و انتظامی استان هم می خواهم تا در زمان برقراری مراودات مرزی از حضور و نظرات متخصصان و مدیران حوزه بهداشت استفاده نمایند.

منبع: