سعیدی: ارتقای سطح روابط با کشورهای همسایه یکی از نقاط قوت دولت می باشد

آذر: یک عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی «سفرهای استانی رییس جمهوری» و «ارتقای سطح روابط با کشورهای همسایه» را از نقاط قوت و «عدم انسجام میان ارکان اقتصادی دولت» را از نقاط ضعف دولت سیزدهم عنوان نمود.

معین الدین سعیدی در گفت و گو با ایسنا در ارزیابی عملکرد یک ساله دولت سیزدهم اشاره کرد: موضوع سفرهای استانی در دولت آقای رئیسی جزو رویکردهایی است که بسیار شاخص بوده و موجب امیدواری مردم شده است، هرچند که منتقدانی دارد.

وی با اعلان اینکه «سفرهای استانی رییس جمهوری پدیده مبارکی است»، اضافه کرد: معتقدم که هیچ روشی بهتر از حضور بی پرده در بین مردم و شنیدن مشکلات و چالش ها نیست که خوشبختانه آقای رئیسی در این یک سال در تمام استانها حضور داشته اند.

این عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست اظهار داشت: یک شاخصه و نقطه قوت دیگر دولت سیزدهم ارتقای سطح روابط با کشورهای همسایه است؛ در شرایطی که در تحریم قرار داریم، هرچقدر تعامل ما با این کشورها چه در زمینه اقتصاد محلی و چه در زمینه اقتصاد ملی بیشتر باشد، عواید بیشتری نصیب کشور می شود.

سعیدی در ادامه درباره ی نقاط ضعف دولت اظهار داشت: آمارسازی های عجیب و قریبی در دولت وجود دارد و همه اطلاعاتی که داده می شود، مبتنی بر واقعیات نیست؛ خصوصاً در زمینه مباحث اقتصادی و معیشتی شاهد نوعی عدم انسجام میان ارکان اقتصادی دولت هستیم که نتیجه آن گرانی و تورمی است که دهک های کم درآمد را به شدت گرفتار چالش کرده است.

وی با اشاره به اقدام دولت در اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها اشاره کرد: در زمینه مردمی سازی یارانه ها در اصل این که یارانه ۴۲۰۰ تومانی منبع رانت و فساد بود، شکی نبود اما قرار بود که سبد کالاهای اساسی و معیشتی جامعه بوسیله کالابرگ و با قیمت شهریور ۱۴۰۰ در اختیار مردم قرار بگیرد که این اتفاق نیفتاد و شاهد شوک تورمی هستیم؛ علت همه این اتفاقات عدم انسجام در تیم اقتصادی دولت می باشد که از نقاط ضعف شمرده می شود.

نماینده مردم چابهار در مجلس با تأکید بر این که تیم اقتصادی دولت باید به لحاظ تخصصی بسیار توانمندتر باشند و هماهنگی میان این تیم وجود داشته باشد، اظهار داشت: یکی از مصادیق عدم هماهنگی میان ارکان اقتصادی دولت، ناتوانی در انتخاب یک مدیرعامل برای منطقه آزاد چابهار طی ۷ ماه گذشته است؛ این در شرایطی است که همیشه بر توسعه سواحل مکران شده و رهبری نیز در این زمینه تاکیداتی دارند.

منبع: