در دیدار فرستاده ویژه رئیس جمهور ونزوئلا رئیس جمهور بر سیاست افزایش روابط با کشورهای آمریکای لاتین تاکید کرد

به گزارش آذر، رییس جمهور اظهارکرد: سیاست جمهوری اسلامی ایران افزایش سطح همکاریهای با کشورهای آمریکای لاتین خصوصاً باتوجه به ظرفیت های متنوع موجود است.
به گزارش آذر به نقل از ایسنا، سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز سه شنبه در دیدار «رامون بلاسکز» فرستاده ویژه رییس جمهور و وزیر حمل و نقل ونزوئلا، با اعلان اینکه روابط تهران – کاراکاس به سرعت درحال گسترش و پیشرفت است، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران دوست روزهای سخت ونزوئلا بوده است.
رییس جمهور با اشاره به سیاست توسعه روابط تجاری و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای دوست، اهمیت افزایش سطح همکاریهای کشورمان با کشورهای آمریکای لاتین خصوصاً باتوجه به ظرفیت های متنوع موجود را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: آماده ایم روابط با ونزوئلا را در همه حوزه ها خصوصاً در زمینه های تجاری، انرژی، فناوری، علمی و دفاعی گسترش دهیم.
«رامون بلاسکز» فرستاده ویژه رییس جمهور و وزیر حمل و نقل ونزوئلا نیز در این دیدار، از سطح رو به گسترش روابط جمهوری اسلامی با کشورش ابراز خرسندی و بر اهتمام کاراکاس بر افزایش سطح همکاریهای اقتصادی، تجاری، ترانزیتی و سیاسی اصرار کرد.
فرستاده ویژه رییس جمهور ونزوئلا همین طور با اشاره به توانمندی های فنی و مهندسی کشورمان، خواهان گسترش تعاملات دو کشور دراین زمینه شد.
در این دیدار همین طور وزیر حمل و نقل ونزوئلا که ریاست کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی ایران- ونزوئلا را برعهده دارد، پیام نیکلاس مادورو را به آیت الله رئیسی تقدیم کرد.

منبع: