استاندار مرکزی: مدیران استان مرکزی بدون هماهنگی و تعیین جانشین ازاستان خارج نشوند

به گزارش آذر، استاندار مرکزی اظهار داشت: استان مرکزی یکی از مسیرهای پرتردد زوار اربعین است و در امتداد خدمت رسانی بهتر، مدیران استان بدون هماهنگی و تعیین جانشین از استان خارج نشوند.

به گزارش آذر به نقل از مهر، فرزاد مخلص الائمه عصر چهارشنبه در نشست شورای اداری استان مرکزی اظهار داشت: حرکت زوار اربعین حسینی به سمت مناطق مرزی از چند روز گذشته شروع شده است و استان مرکزی نیز به عنوان یکی از استانهای پرتردد در راه این زوار قرار دارد؛ بدین سبب حضور مدیران استان در محل خدمت خود برای برنامه ریزی و میزبانی از زوار ضروریست.
وی افزود: مدیرانی که عازم عتبات عالیات هستند بدون هماهنگی با استانداری و تعیین جانشین از استان خارج نشوند، چونکه استان مرکزی میزبان تعداد زیادی از زوار حسینی است و باید آمادگی لازم برای خدمت رسانی و مدیریت شرایط موجود در استان وجود داشته باشد.
۵۲ موکب استان مرکزی در عراق به زوار حسینی خدمات رسانی می کنند
استاندار مرکزی بیان کرد: تا کنون ۵۲ موکب از استان مرکزی در عراق و ۶۰ موکب هم در استان مرکزی در مسیرهای ترددی زائران برگزار شده اند که ۲۰ موکب از موکب های برجسته به شمار می روند و آماده خدمت رسانی هستند.
مخلص الائمه کمبود آب را یکی با اهمیت ترین چالش استان مرکزی دانست و اظهار داشت: در میانه دهه ۸۰ که کشور مشکلات عدیده ای روبرو بود با خشکسالی گسترده ای کشور مواجه شدیم، در استان مرکزی سال قبل ۱۵۷ روستای استان با تنش آبی و آب آشامیدنی مواجه بودند که با وجود این که افزایش ذخایر آبی و سدها وجود نداشت این تعداد به حدود ۹۴ روستا رسیده است.

وی درباب اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان مرکزی اشاره کرد: تامین و ساخت مسکن یکی از شعارها و برنامه جدی دولت سیزدهم است و در همین راستا بزرگ ترین طرح یکپارچه مسکن ملی در شهر اراک در حال اجراست.
تأخیری پروژه ۸۱۰۰ واحدی اراک جبران می شود
وی اضافه کرد: تأخیری در پروژه ۸۱۰۰ واحدی اراک وجود دارد که از هفته گذشته اقدامات گسترده ای برای جبران آن و تسریع روند عملیات اجرائی پروژه توسط دستگاه های اجرائی انجام شده است.
استاندار مرکزی عنوان کرد: تلاش مدیریت استان در امتداد تقویت اعتماد عمومی و کاهش فاصله میان دولتمردان و مردم است و طرح رایحه خدمت که با هدف تحقق این مهم در دستور کار دولت قرار گرفته است که باید در تمام دستگاهها جدی گرفته شود.
مخلص الائمه اشاره کرد: خصوصی سازی های بی ضابطه و مملو از فساد یکی از اشکالات جدی کشور است و پیامدها و مشکلاتی بواسطه خصوصی سازی بی ضابطه در دهه گذشته در استان مرکزی به وجود آمده که لطمه هایی به تولید وارد کرده است امیدواریم تدبیر ویژه ای بر ای حل این مشکلات اندیشیده شود.
قانون معدن جوابگوی مشکلات مردم نیست
استاندار مرکزی بیان کرد: باید تلاش مجدانه از طرف دستگاه های اجرائی برای کاهش فساد و دغدغه مردم به عنوان حقوق مالکانه معادن بیش از گذشته مدنظر قرار گیرد چونکه مشکلات زیادی در زمینه معدن وجود دارد و در حقیقت قانون معدن، قانون معدن کاران است و جوابگوی مشکلات مردم نیست.
مخلص الائمه اشاره کرد: استان مرکزی دارای موقوفات زیادی است و تعدادی از بزرگترین واقفان تاریخ معاصر کشور متعلق به این استان هستند که این مهم مسائلی را به وجود آورده که حل آن نیازمند هم افزایی دستگاه های مختلف اجرائی و نظارتی است چونکه بحث موقوفات در استان، دغدغه مردم خصوصاً در روستاها است.

گفتنی است در آخر این جلسه با حضور رییس سازمان بازرسی کل کشور، استاندار مرکزی و تعدادی از مدیران و مسئولان از پوستر «راه حسین، راه نجات است تا ابد» رونمایی گردید.

منبع: