شافعی در دیدار با سفیر ارمنستان: ایران از برقراری صلح در مرزهای ارمنستان و آذربایجان حمایت می کند

به گزارش آذر، مدیرکل بین الملل مجلس اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از تمامی تلاش هایی که در سطوح مختلف بین المللی در جهت برقراری صلح و آرامش در مرزهای ارمنستان و آذربایجان به عمل می آید، حمایت می کند.

به گزارش آذر به نقل از مهر، کاظم شافعی مدیرکل بین الملل مجلس شورای اسلامی امروز (شنبه) با «آرسن آواکیان» سفیر ارمنستان در تهران ملاقات و گفتگو کرد.
شافعی در ابتدای این دیدار ضمن اشاره به مناسبات خوب و روبه رشد تهران- ایروان اظهار داشت: اشتراکات تاریخی، فرهنگی و همینطور توانمندی های فراوانی میان دو کشور وجود دارد که باید از آن به نفع دو ملت بهره برد.
وی در ارتباط با اشاره به این که مواضع جمهوری اسلامی ایران نسبت به همسایگان خود مواضعی دوستانه بوده و همکاری جمهوری اسلامی ایران با ارمنستان در تمامی زمینه ها امکان پذیر است، تصریح کرد: ما آرزوی صلح و آرامش برای ارمنستان و تمامی همسایگانمان داریم. تمامیت ارضی کشورها و حفظ مرزهای بین المللی اصل خدشه ناپذیری برای ماست و موضوعی بوده که توسط مقامات ما در سطوح مختلف خصوصاً مقام معظم رهبری بارها بیان شده و مورد تاکید قرار گرفته است.
مدیرکل بین الملل مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران از تمامی تلاش هایی که در سطوح مختلف بین المللی در جهت برقراری صلح و آرامش در مرزهای ارمنستان و آذربایجان به عمل می آید، حمایت می کند.
شافعی در انتها ضمن استقبال از سفر هیئت گروه دوستی ارمنستان به جمهوری اسلامی ایران، رفت و آمدهای سیاسی را عامل مهمی در جهت ارتقا مناسبات فیمابین خواند و اظهار داشت: رایزنی و مشورت های مستمر میان مجالس دو کشور عامل مهمی در جهت ارتقا سطح مناسبات است. رفت و آمدهای پارلمانی می تواند منجر به توسعه روابط فیمابین در سطوح مختلف اقتصادی، فرهنگی و سیاسی شود.
سفیر ارمنستان در تهران هم در این دیدار ضمن اشاره به پیشینه مثبت مناسبات دو کشور اظهار داشت: روابط با جمهوری اسلامی ایران بعنوان کشوری قدرتمند در منطقه برای ما حائز اهمیت می باشد و دو کشور می توانند در زمینه های مختلف بخصوص در بعد پارلمانی مراودات خوبی با یکدیگر داشته باشند.
وی رفت و آمدهای سیاسی را عامل مهمی در جهت توسعه مناسبات فیمابین دانست و تصریح کرد: ارمنستان کشوری پارلمانی است و هرقدر مناسبات و دیدارهای دو کشور بیشتر باشد روابط دو کشور هم در سطح عالی تری خواهد بود.
آواکیان در انتها از موضع گیری های جمهوری اسلامی ایران بخصوص در ارتباط با احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی کشورش تقدیر نمود.
در این دیدار همینطور درمورد مسائل دوجانبه هم بحث و گفتگو شد و طرفین همکاریهای فیمابین را در روند توسعه و پیشرفت منطقه مهم دانستند.