راستینه: زنان کشور سهم بزرگی در پیروزی انقلاب و موفقیت های آن دارند

به گزارش آذر، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به برکت اندیشه اصیل اسلامی برای زن ایرانی مسلمان ارزش و احترام قائل بوده و همین بینش باعث شد زنان کشور سهم بزرگی در پیروزی انقلاب و موفقیت های آن داشته باشند که تا امروز هم تداوم دارد.
به گزارش آذر به نقل از ایسنا، احمد راستینه در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نقطه تاریخی تقابل حق و باطل این حقیقت را از خلقت آدم تا ظهور نبی خاتم (ص) به تصویر می کشد که شیاطین جن و انس برای به زانو در آوردن انسانیت همواره به دنبال ایجاد تفرقه و تنها کردن آدمی هستند و بی گمان انبیا و اولیا برای خوشبخت کردن انسان ها همواره به دنبال هماهنگ کرد دل های مردم هستند.
وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) هفته وحدت را از آموزه های مکتب اسلام استخراج و برای امت اسلامی در عصر دیکتاتوری نظام سلطه به یادگار گذاشت، اظهار داشت: به امام خامنه ای افتخار می نماییم که با سیره عملی وحدت بخش خود، دل های ملت های آزاده را هماهنگ با عشق خاندان (ع) کرد و اوج آنرا در اربعین حسینی جهان نظاره کردیم.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: در این روزها که در طلیعه ولادت پیامبر عظیم الشان اسلام هستیم، بر همه بخصوص مسئولین نظام واجب است که از ازدحام تنها به اجتماع دل ها برسیم و برای حل مشکلات مردم شبانه روز و جهادی تلاش نماییم.
راستینه در ادامه ضمن اشاره به وقایع اخیر کشور اظهار داشت: روزهایی که گذشت، فتنه ای ظهور کرد که عده ای اسم زن را رمز آشوب کردند و نظام اسلامی را متهم ساختند، در حالیکه با ظهور انقلاب اسلامی زن عفیف و نجیب ایرانی که از دیکتاتوری پهلوی آزاد شد، به برکت اندیشه اصیل اسلامی تجلیل شد و پیشقدم این تجلیل امام بزرگوار بود که با تمام وجود برای زن ایرانی مسلمان ارزش و احترام قائل بود.
وی ادامه داد: همین بینش بود که باعث شد زنان کشور سهم بزرگی در پیروزی انقلاب و موفقیت های آن داشته باشند که تا امروز هم تداوم دارد؛ بر خلاف دنیای غرب که دیکتاتوران کراوات زده و شیکپوش، زن را بعنوان ابزار هوسرانی و ویترین فروشگاه هایشان استفاده می نمایند و به اسم آزادی زندگی آنها را به لجن کشیده اند.
این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: پیشرفت های چشم گیر زن ایرانی در همه سطوح آنچنان خیره کننده بود که نقاب دیکتاتوری اربابان نظام سلطه را انداخت و زنان را در جامعه جهانی متوجه الگویی نوظهور ساخت که با حفظ کرامت و منزلت هم می توانند در میادین مختلف علمی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و ورزشی نقش آفرینی کرده، در مقابل فرهنگ الحادی غرب که زن را عروسک دست ساز کارتل های اقتصادی می دانند.
راستینه در ادامه اظهار داشت: بی آبرویی آنچان برای غرب دردناک بود که به دنبال فرصت هایی بود تا اصل نظام الهی و راز و رمز پیشرفت زنان مسلمان را بزنند.
وی ضمن اشاره به وقایع اخیر کشور اظهار نمود: در فتنه ۸۸ ندا آقاسلطان و در فتنه امروز مهسا امینی رمز شورش ضد جمهوریت و حالا ضد معنویت است، جمهوریتی که با معنویت زن مسلمان ایرانی را بر تارک جامعه بشریت نشاند.
نماینده مردم شهرکرد در مجلس خاطرنشان کرد: آن روز که محمدرضا شاه به تبعیت از پدرش و اربابان غربی در مصاحبه با خانم اوریانا فالاچی خبرنگار ایتالیایی در مورد زن گفت «در زندگی یک فرد زن به حساب نمی آید مگر وقتی زیبا و دلربا باشد و خصوصیات زنانه خویش را حفظ نموده باشد» کجا و این اندیشه الهی امامین انقلاب کجا که بین زن و مرد در محضر خداوند تفاوتی قائل نیست و حرکت انسان را راز و رمز پیشرفت می داند.
راستینه اضافه کرد: نگاه به توسعه و ارتقای جایگاه زنان نشان داده است افزایش امید به زندگی در بین زنان در این 40 سال از ۵۷ سال به ۷۸سال ارتقاء یافت و این افزایش مرهون افزایش جایگاه علم و دانش برای زنان در مراجع دانشگاهی است، بنابراین فتنه امروز به دنبال تحریف حقیقت ها است تا جای مدعی و بدهکار در بحث حقوق بانوان عوض شود که همه را به هوشیاری فرا می خوانیم و جوانان برومند ایران اسلامی را به بازخوانی اندیشه امامین انقلاب دعوت می نماییم.

منبع: