راستینه : پرتاب ماهواره بر قائم ۱۰۰ نشان دهنده اوج استقلال ایران بود

به گزارش آذر، نماینده مردم شهرکرد در مجلس اظهار داشت: پرتاب ماهواره بر قائم 100 نشان دهنده اوج استقلال و توانمندی جمهوری اسلامی ایران در زمینه دانش و فناوری است.

احمد راستینه در گفتگو با خبرنگار مهر، در واکنش به پرتاب موفقیت آمیز ماهواره بر قائم ۱۰۰، گفت: در وضعیت سخت تحریم که رسانه ها و بنگاه های دروغ پرداز غرب تلاش می کنند اینطور اعلام کنند که جمهوری اسلامی ایران در انسداد و بن بست قرار گرفته است، به ناگاه یک کار غافلگیر کننده در عرصه فناوری و تکنولوژی یعنی پرتاب ماهواره بر قائم صورت گرفت و جمهوری اسلامی ایران یک دفعه دیگر ظرفیت بالا و توان فنی و تکنولوژیکی خودرا به رخ جهانیان کشید.
وی بیان کرد: این اقدام نشان داد که در بین بحران سازی های غیرواقعی که امروز شبکه های معاند مقابل جمهوری اسلامی ایران راه می اندازند، ما در یک فضا و بستر بسیار عالی و جدی برای ارتقای دانش فناوری و تکنولوژیکی خود قرار گرفتیم.
نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد: پرتاب ماهواره بر قائم ۱۰۰ نشان دهنده اوج استقلال و توانمندی جمهوری اسلامی ایران در زمینه دانش و فناوری است.
راستینه اظهار داشت: بااینکه رسانه های بیگانه چند روزی درباره ی این موفقیت بزرگ ایران سکوت خواهند کرد و موضع گیری نخواهند داشت، اما به زودی ناگزیر می شوند که ابعاد این اتفاق بزرگ را تفسیر کنند.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: مطمئناً نگاه درون زا و مبتنی بر ظرفیت های علم و دانش بومی و توسعه روابط با کشورهای همسایه و همسو می تواند به زودی جمهوری اسلامی ایران را به خیلی از اهدافی که مدنظر دارد، برساند.
وی اشاره کرد: پرتاب ماهواره بر قائم ۱۰۰ پایان کار نیست و زمانی که ما ظرفیت و فناوری لازم برای پرتاب ماهواره را داریم، این ظرفیت می تواند ما را برای برنامه ریزی و رسیدن به اهداف بزرگ تر یاری کند.

منبع: