بورل: به تلاش و ارتباطات جهت رسیدن به توافق هسته ای ادامه می دهم

آذر: وزیر خارجه کشورمان و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفت وگوی تلفنی آخرین وضعیت روند مذاکره لغو تحریم ها و همکاری ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی را مورد تبادل نظر قرار دادند.
به گزارش آذر به نقل از ایسنا، جوزپ بورل در این گفتگو ضمن اشاره به تلاش هایش جهت بازگشت همه طرفها به تعهدات توافق شده در وین تصریح کرد که کماکان به تلاش و ارتباطات جهت رسیدن به توافق ادامه می دهد.
حسین امیرعبداللهیان، رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان هم در این تماس نقش مسؤل عالی سیاست خارجی و سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا را در دور نگه داشتن اتحادیه اروپا از هیجانات غیرسازنده، مهم دانست.
امیرعبداللهیان ضمن تشکر از نقش جوزپ بورل در راه گفتگو و تعامل و با انتقاد از ادبیات خارج از نزاکت دیپلماتیک به کار گرفته اخیر از جانب یکی دو وزیر اروپایی عنوان کرد: امروز در اروپا برخی سیاسیون تندرو، خویش را پشت اتحادیه اروپا مخفی کرده و از جیب اتحادیه خرج می کنند.
وزیر امور خارجه کشورمان اضافه کرد: بدین شکل اهداف راهبردی اتحادیه اروپا، قربانی مطامع گروههای خشونت گرا و حتی تروریستی که اطلاعات غلط به این سیاسیون می دهند، شده است.