بدری: سیاستگذاری های اجتماعی و فرهنگی بر پایه حقیقت و اقتضائات روز باشد

به گزارش آذر، نماینده مردم اردبیل با تکیه بر این که چالش های جدید نیازمند پاسخ ها و نگاههای نو هستند، اظهار داشت: برای حفظ ارزش های اسلامی و جامعه باید رویکرد ایجابی جایگزین نگاه سلبی شود و سیاستگذاری های اجتماعی و فرهنگی بر اساس حقیقت ها و اقتضائات روز جامعه صورت گیرد.
به گزارش آذر به نقل از ایسنا، صدیف بدری در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز یکشنبه (۲۰ آذر ماه) مجلس شورای اسلامی با تبریک روز معلولین و مشکلات مبتلا به آنها، اظهار داشت: امیدوارم گرامیداشت این روز به تجلیل از چهره های موفق معلول و گرفتن تصاویر یادگاری محدود نشود و مسائل، چالش ها و دغدغه های آنها در راه بهره مندی حداکثری از حقوق شهروندی و تسهل زمینه تحصیل، اشتغال و ازدواج معلولان با افزایش عملی حمایت ها و سیاستگذاری موثر اجتماعی برطرف شود.
وی ضمن اشاره به روز دانشجو اظهار داشت: ۱۶ آذر روز بزرگی است که با ظلم ستیزی و عدالت خواهی عجین است و مقطعی بی بدیل برای یادآوری رسالت خطیر آرمانگرایی و آزادی دانشجویان فهیم است.
نماینده مردم اردبیل در ادامه خطاب به نمایندگان مجلس تصریح کرد: در روزهایی که جامعه بیشتر از هر زمان دیگری تشنه گفت و گو، تبیین، همدلی، تحلیل و همگرایی است باید از ظرفیت عظیم دانشگاه و دانشجو به نحو مطلوب بهره برد. تقویت تشکل های مختلف دانشجویی، زمینه سازی برای حضور صاحبنظران و تحلیل گران از گرایشات و جریان های فکری مختلف در دانشگاه، شنیدن بی واسطه صدای دانشجو توسط مسئولین و ایجاد فضای گفت و گو و مناظره در فضای آکادمیک با سازوکار کرسی های آزاداندیشی قابل تحقق است و نباید تعلل کرد و باید در کنار شعارها و وعده ها، اقدام عاجل در دستور کار وزارت علوم و روسای دانشگاه ها قرار گیرد، چون که «با حلوا حلوا گفتن دهان شیرین نمی شود».
عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هم اکنون خیلی از دانشجویان ما دهه هشتادی هستند، تصریح کرد: آنها نسلی سراسر شور، نشاط و انرژی با مطالبات، زاویه دید و خصوصیت های منحصر بفرد هستند که باید پویایی و تحولات جامعه را دریابیم و تغییرات بین نسلی را درک نماییم.
بدری با تکیه بر این که مسائل و چالش های جدید نیازمند پاسخ ها و نگاههای نو هستند، خاطرنشان کرد: برای حفظ ارزش های اسلامی و جامعه باید رویکرد ایجابی جایگزین نگاه سلبی شود و سیاستگذاری های اجتماعی و فرهنگی بر اساس حقیقت ها و اقتضائات روز جامعه صورت گیرد و مدیریت علمی و برنامه محوری در اولویت قرار گیرد و در رویارویی با کم کاری ها و قصورهای احتمالی مسئولیت پذیری و فرهنگ عذرخواهی نهادینه شود.
وی خطاب به نمایندگان مجلس اظهار داشت: تاریخ این آب و خاک تاریخ رشادت و ایثار است و مردم بارها امتحان خویش را با سربلندی پس داده اند و در دوران دفاع مقدس تمام مردم در مقابل دشمن متجاوز سینه سپر کردند. باید با افتخار در مقابل عظمت این ملت سر فرود آورد و از سرمایه های معنوی مملکت حراست کرد. صیانت از وحدت ملی، توسعه عدالت اجتماعی و افزایش امید در گرو بهره گیری از تک به تک اصول قانون اساسی کشور است.
عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: زمینه اجرایی شدن اصل ۲۷ قانون اساسی و بسترسازی برای بیان دغدغه ها و اعتراضات مسالمت آمیز مردم باید در اولویت دولت و وزارت کشور باشد. مردم از اقشار مختلف جامعه حق دارند دغدغه ها و گلایه های خویش را در بستری معقول و امن به گوش مسئولین برسانند تا فاصله مردم و دولت روز به روز کاهش پیدا کند و امکان سو استفاده از بیگانگان سلب شود.
بدری در ادامه خطاب به رئیس جمهور اظهار داشت: حذف ارز ۴۲۰۰ باوجود هشدارهایی که سال گذاشته دادم، بازار دارو را متزلزل کرد و رنجی مضاعف بر بیماران تحمیل کرد. اقدامات جبرانی دولت قابل تقدیر است اما ای کاش علاج واقعه را پیش از وقوع می کردید.
وی به دو وعده بزرگ رئیس جمهور اشاره نمود و اظهار داشت: این دو وعده راه اندازی یک میلیون واحد مسکونی و ایجاد یک میلیون شغل در سال بود که در سال دوم دولت دو مجری اصلی این دو وعده نه تنها کار چندانی از پیش نبردند، بلکه با استعفا از صحنه خارج شدند.
نماینده مردم اردبیل اظهار داشت: آقای رئیس جمهور؛ شما که همواره بر پرهیز از انجام کار نمایشی تاکید داشتید و اجرای صادقانه وعده های و برنامه ها را مطالبه می کردید، عملکرد دولت در قسمت مسکن و اشتغال را چطور ارزیابی می کنید؟ امیدوارم با حضور آقایان مرتضوی و بذرپاش در وزارت خانه های کار و راه شاهد اقدامات عملی و محسوس در حوزه مسکن و اشتغال باشیم تا دغدغه مردم و جوانان در این دو بخش حساس کاهش پیدا کند.

منبع: