رئیس کل دادگستری هرمزگان خبرداد نه بلند کامیونداران به اعتصاب الزامی

آذر: هرمزگان رییس کل دادگستری هرمزگان ضمن اشاره به تهدیدات و فراخوان های گسترده عناصر ضدانقلاب برای اجبار رانندگان و کامیونداران به اعتصاب در ایام ۱۴، ۱۵ و ۱۶ آذرماه، از رشد ۱۱ درصدی صدور بارنامه و بیش از ۷ درصدی حمل کالا در این سه روز آگاهی داد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با حضور در پایانه حمل بار بندرعباس با رانندگان، کامیونداران و فعالین حوزه حمل و نقل به ملاقات و گفتگو پرداخت.

در جریان این بازدید که دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای، مدیرکل تعزیرات حکومتی، مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی و دیگر مسؤلان دستگاههای متولی هم حضور داشتند، دستورات ویژه ای در مورد نحوه توزیع بار و تخصیص امکانات رفاهی و بهداشتی به رانندگان و کامیونداران صادر شد.

همچنین در ادامه این بازدید، دیدار ویژه مردمی رئیس کل دادگستری هرمزگان با رانندگان و فعالین عرصه حمل و نقل برگزار شد و طی این دیدار، مجتبی قهرمانی و هیئت همراه، در میان رانندگان، کامیونداران و فعالین حوزه حمل و نقل استان حاضر شدند و ضمن برگزاری میز خدمت، به مطالبات و مشکلات آنها رسیدگی کرد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در حاشیه این دیدار طی سخنانی ضمن اشاره به نقش مهم فعالین عرصه حمل و نقل در توسعه اقتصادی کشور از همراهی همیشگی رانندگان شریف، کامیونداران و فعالین این حوزه با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در مقاطع مختلف و در راه خدمت رسانی به مردم که موجبات ناکامی توطئه های دشمنان را فراهم آورده است، تقدیر نمود.

مجتبی قهرمانی در ادامه ضمن اشاره به تهدیدات و فراخوان های گسترده ضد انقلاب و رسانه های بیگانه برای اجبار رانندگان و کامیونداران به اعتصاب طی روزهای اخیر، اظهار نمود: با بصیرت و هوشیاری رانندگان و کامیونداران در ایام چهاردهم، پانزدهم و شانزدهم آذر ماه، توطئه دشمنان خنثی شد و بر مبنای آمار عرضه شده از جانب سازمان حمل و نقل و پایانه های کشور، طی این سه روز تعداد ۱۴ هزار و ۶۱۴ بارنامه در بندرعباس صادر شده که در مقایسه با آبان ماه سال جاری در همین بازه زمانی، رشد ۱۱ درصدی را نشان داده است.

وی خاطرنشان کرد: در مورد شاخص حمل بار به لحاظ تناژ هم در این سه روز حدود ۲۲۰ هزار تن بار حمل شده است که در این شاخص هم افزایش ۷.۶ را در مقایسه با مدت مشابه آبان ماه ۱۴۰۱ شاهد می باشیم.

وی در ادامه ضمن اشاره به دستور ریاست قوه قضاییه در خصوص ضرورت حضور مسؤلان قضایی در جمع مردم و دیدار بدون واسطه با آنها به اشکال مختلف، خاطرنشان کرد: در جهت عمل به دستور رئیس قوه قضاییه، دیدار مردمی ویژه ای با حضور مسؤلان قضایی و اجرایی استان در محل پایانه بار بندرعباس برگزار شد و طی این دیدار که بیشتر از سه ساعت به طول انجامید ضمن گفتگو با فعالین عرصه حمل و نقل، مشکلات آنها مورد بررسی دقیق قرار گرفت و در مورد موارد مطرح شده دستورات لازم صادر شد.

قهرمانی تصریح کرد: با عنایت به این که بیشتر موارد مطرح شده در دیدار با رانندگان و فعالین عرصه حمل و نقل در ارتباط با حوزه حقوق عامه بوده است به دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان مأموریت داده شد تا با تعیین قاضی ویژه رسیدگی به امور حمل و نقل، تمهیدات لازم را برای ارتباط مستقیم با فعالین این عرصه و رفع مسائل و مشکلات آنها اتخاذ کند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همینطور تاکید کرد: مطالبات مطرح شده از جانب رانندگان و فعالین عرصه حمل و نقل و تصمیمات اتخاذ شده در جریان این دیدار را به منظور تسریع در روند رسیدگی به آنها و احقاق حقوق مراجعان با دیگر مسؤلان عالی استان مطرح خواهیم کرد تا درنتیجه هم افزایی و هماهنگی میان دستگاههای متولی، روند رسیدگی به امور تسریع شود.