معاون نیروی انسانی فراجا تاکید کرد؛ ضرورت تقویت مهارت فکری و روحی در دوران سربازی

به گزارش آذر، مشهد ـ معاون نیروی انسانی فراجا اظهار داشت: مهارت آموزی و توانمندسازی فقط بخاطر تأمین معیشت پس از پایان خدمت نیست، بلکه مهارت روحی و فکری را باید تقویت کرد.

به گزارش آذر به نقل از مهر، سردار سرتیپ خلبان محمد زارعی بامداد پنجشنبه در پانزدهمین جشنواره تقدیر از سربازان نمونه جشنواره حضرت علی اکبر (ع) سپاه و نیروی انتظامی در مشهد اظهار نمود: بزرگترین دغدغه رهبر معظم انقلاب جوانان هستند و توجه به آنان در عرصه های مختلف مورد تاکید است.
معاون نیروی انسانی فراجا اضافه کرد: مهارت آموزی و توانمندسازی فقط بخاطر تأمین معیشت پس از پایان خدمت نیست، بلکه مهارت روحی و فکری را باید تقویت کرد.
وی با اشاره به اینکه دشمن انواع نقشه و توطئه ها را برای ساقط کردن نظام اسلامی بکار برده است، بیان نمود: آخرین نمونه آن، راه اندازی جنگ ترکیبی در اغتشاشات اخیر بود.
زارعی اظهار داشت: بزرگترین نگرانی آمریکا از اینست که اگر الگوی جمهوری اسلامی موفق شود، همه متحدان او از این الگو پیروی خواهند کرد و آمریکا سلطه خویش را در منطقه از دست خواهد داد.
حقوق سربازان ۱۰ برابر شده است
در ادامه معاون سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح اظهار نمود: حقوق سربازان طی ۲ سال گذشته بدنبال اقدامات انجام شده، ۱۰ برابر شده است و به حداقل حقوق دریافتی کارکنان کشوری و لشکری رسیده است.
امیر سرتیپ غلامرضا رحیمی پور اضافه کرد: امروز فلسفه سربازی، فقط تأمین نیرو نیست بلکه مهارت آموزی هم مورد نظر است و سعی شده تا دوران سربازی برای نیروهای مسلح و همینطور برای سربازان مفید باشد.
معاون سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه سربازی تکلیف دینی و قانونی می باشد، افزود: امروز جمعیت کشور کاهش یافته، سبک زندگی تغییر کرده و تک فرزندی و فرزند کمتر رایج شده است، ازاین رو نیازمند مهارتهای ویژه هستیم و داشتن دانش فضای اجتماعی برای شناخت ناهنجاری ها یک لزوم است.
وی با اشاره به اینکه کوشیده ایم تا سربازی متفاوت از گذشته باشد، افزود: خانواده ها در بعضی یگانها می توانند در ایام اول خدمت حتی آسایشگاه محل خدمت فرزندشان را از نزدیک مشاهده نمایند. سعی شده تا سربازان در محل خود خدمت کرده و همینطور متناسب با تخصص و رشته خود بکار گرفته شوند.
رحیمی پور اظهار داشت: با این وجود سربازی آسان نمی شود و کسی نمی تواند آن را آسان کند، سربازی یعنی کسیکه جان خویش را در دست گرفته است و ما سربازان همیشه آماده نبرد هستیم.
معاون سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: سربازی الزامی برای تعلیم و تربیت یک نسل ضروری می باشد، هم نقش تربیتی دارد و هم برای توان رزم و عقبه نیروهای مسلح مهم می باشد.

منبع: