نماینده مردم اردبیل در مجلس خبر داد؛ انتقال ۵۰ میلیون متر مکعب آب از سد شهریار به اردبیل

به گزارش آذر، نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وزارت نیرو مجوز انتقال 50 میلیون متر مکعب آب از سد شهریار را به اردبیل صادر کرده است.

علی نیکزاد در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: یکی از پیگیری های نمایندگان استان علاج بخشی به مشکلات آب آشامیدنی اردبیل است که دراین زمینه تامین آب و انتقال آن بوسیله سد شهریار به جد پیگیری می شود.
وی اشاره کرد: در کنار تامین منابع آب به شهر اردبیل، باید جلوی سدسازی ها در ترکیه گرفته شده و سد قزل قیه نیز به سرعت تکمیل شده تا ما سرازیری آب ارس را به سایر مناطق شاهد نباشیم.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ضرورت تامین آب آشامیدنی روستاها را تصریح کرد و اظهار داشت: در ۳۶۵ روستای حوزه انتخابیه ما، روستاییان با پنج مشکل اساسی روبه رو هستند که تامین آب آشامیدنی، آب کشاورزی، طرح های هادی، حوزه راه، اینترنت و ارتباطات همچون این مشکلات است.
نیکزاد اضافه کرد: باید با تامین اعتبارات ملی نسبت به حل این مشکلات اقدام نماییم که امیدواریم با برنامه ریزی مناسب و پیگیری مسئولان استانی، در بودجه سال آینده جذب اعتبارات را در این عرصه شاهد باشیم.
وی از اختصاص ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای شرکت توزیع برق استان با هدف راه اندازی پست های جدید برق آگاهی داد و اشاره کرد: با این منابع امیدواریم تا ۱۰ سال آینده مشکلی در تامین برق واحدهای صنعتی و مشترکان خانگی نداشته باشیم.
نیکزاد در مورد تامین گاز مورد نیاز استان نیز افزود: هم اکنون ۱۱ میلیون متر مکعب مصرف گاز استان است که پیش بینی شده تا ۲۵ میلیون متر مکعب این ظرفیت ارتقا یابد که در ۲.۵ سال آینده قرار شده خط انتقال جدید گاز به استان اجرائی شود.
وی بیان کرد: در کنار آب، برق و گاز، ایجاد زیرساخت های فاضلاب، تلفن ثابت و همراه و ارتباطات نیز جز پیگیری های اصلی است که وزیر ارتباطات قول داده تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار از اینترنت فرجی بهره مند شوند.
نیکزاد سفر رییس جمهور را برای تامین اعتبارات و منابع شاه کلید توسعه استان برشمرد و اظهار داشت: در مسافرت اول رییس جمهور بیش از یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به استان بصورت نقد اختصاص یافت که در بخش های مختلف این منابع صرف پروژه های زیربنایی شد.
وی در ادامه سخنان خود اشاره کرد: در کنار منابع پیش بینی شده در مسافرت رییس جمهور، ارتباط با وزرا و ظرفیت تهاتر نفت شرایط خوبی را برای توسعه استانهای کمتر پیشرفته فراهم نموده که امیدواریم ما نیز از فضای فراهم شده در دولت سیزدهم استفاده نمائیم.
نیکزاد اظهار داشت: پیگیری های ما برای بهره مندی از ظرفیت بنیاد مستضعفان برای راه اندازی کشت و صنعت جدید، ستاد اجرائی امام و سایر نهادهای انقلابی ادامه دارد تا سرمایه گذاری های کلانی را در این استان شاهد باشیم.
مجلس منتظر لایحه ساماندهی کارکنان و نیروی انسانی است
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در مورد طرح مجلس برای ساماندهی کارکنان و نیروهای اداری اضافه کرد: باتوجه به درخواست دولت ما این طرح را موقت متوقف کردیم تا دولت لایحه خودرا هر چه سریع تر ارائه کند تا ساماندهی واقعی نیروی انسانی را در ادارات شاهد باشیم.
وی ضرورت حل مشکل فاضلاب و توسعه ساخت و سازها بصورت قانونمند را در محلات ۱۳ گانه تصریح کرد و اشاره کرد: ما باید از تمام ظرفیت های ملی و منابع تهاتر نفت استفاده نمائیم تا زمینه توسعه رو به جلوی استان اردبیل در ابعاد مختلف فراهم آید.