یوسفی : بیانیه گام دوم انقلاب به نسل جدید روحیه می دهد

به گزارش آذر، نماینده مردم اهواز در مجلس اظهار داشت: حماسه 22 بهمن خواب دشمن را بی تعبیر و آنرا به کابوس تبدیل کرد و نشان داد تجزیه ایران و دوقطبی سازی میان آحاد مردم خیال خام دشمنان است که محقق نمی گردد.

مجتبی یوسفی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره ی برگزاری پرشور راهپیمایی ۲۲ بهمن سال ۱۴۰۱ اظهار داشت: ملت بزرگ ایران همچون ۴۴ سال قبل، بار دیگر حجت را بر دشمن تمام کردند و همه اقوام، سلایق و صنوف، از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب، سرمای زمستان را به گرمای همدلی و اتحاد و همزبانی تبدیل کردند.
وی افزود: گرمایی که مبنای آن نگاه ویژه به حفظ تمامیت ارضی ایران ذیل پرچم جمهوری اسلامی و با هدایت های مقام معظم رهبری است.
یوسفی با اشاره به حضور همه گروههای مختلف مردم در حماسه ۲۲ بهمن اشاره کرد: راهپیمایی روز گذشته یک رویداد بین نسلی بود، آن چنان که از کودکان و خردسالان تا سالمندان و سالخوردگان با همه سختی در این مراسم حضور داشتند. از افراد محجبه تا کسانی که شاید به حجاب آنها خرده و ایرادی وارد باشد همه در میدان میثاق با انقلاب حاضر شدند و همه برای حفظ کشور و نظام آمدند.
عضو کمیسیون عمران مجلس اشاره کرد: این حماسه موجب شد در پی اغتشاشات اخیر، خواب دشمن را بی تعبیر بگذاریم و آنرا به کابوس تبدیل نماییم و نشان داد خیال تجزیه ایران اسلامی، عدم وحدت، دوقطبی سازی یا تفرقه افکنی میان آحاد مردم برای خیال خام دشمنان است که محقق نخواهد شد.
وی اظهار داشت: بازتاب حضور میلیونی مردم در رسانه ها نشان می دهد، تلاش حقیرانه نظام سلطه نمی تواند نور و روشنایی این نظام را خاموش کند و مردم اگر از اوضاع اقتصادی گلایه مند هستند، باز هم در این حماسه حضور پیدا کرده اند چونکه جامعه ایران می خواهد مشکلاتش را در درون حاکمیت و در قالب کشور حل کند.
یوسفی با تأکید بر این که راهپیمایی اخیر مسئولیت را برای مسئولین جهت خدمت به ملت بزرگ ایران و جبران رشادت های آنان مشکل تر می کند، تصریح کرد: در حماسه ۲۲ بهمن شاهد بودیم که همه مردم از نسل دهه هشتاد و نود گرفته تا نسل اول و دوم انقلاب، به آرمان های جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری لبیک گفتند.
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی درباره ی تصمیم دولت تحت عنوان «امتداد وحدت» بیان کرد: تعدادی از رسانه های غربی درباره ی عفو گسترده که توسط مقام معظم رهبری عنوان شد و تصمیم رییس جمهور در خصوص ادامه این مسیر، گفتند جمهوری اسلامی از سر درماندگی این عفو را پذیرفته است؛ در صورتیکه حقیقت امر، عکس این ادعا است.
وی اظهار داشت: فراموش نمی نماییم یکی از کشورهای همسایه در شرایطی که با کودتا روبه رو شده بود، بیش از ۴۰ هزار نفر را از کار بیکار کرد یا به زندان فرستاد. این در حالیست که جمهوری اسلامی ۴۴ سال است با انواع و اقسام روش ها مورد حمله و هجمه قرار می گیرد، اما با این وجود با ملت خود همچون یک پدر برخورد می کند.
یوسفی عنوان کرد: تصمیم نظام درباره ی بخشش ها، نشانه اقتدار و رأفت جمهوری اسلامی است که مردم را فرزندان خود می داند و حتی اگر گاهی گرفتار خطایی شده باشند، آنها را می بخشد چونکه همین افراد آینده سازان کشور خواهند بود.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به سالروز صدور بیانیه گام دوم انقلاب اظهار داشت: جمهوری اسلامی کارهای بزرگی در زمینه سیاست خارجه، دیپلماسی، نقش منطقه ای، عزت اسلامی و اقتدار آفرینی انجام داده است ولی درباره ی مسائل اقتصادی همچنان مشکلاتی وجود دارد.
وی بیان کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با دیگر روحیه جدیدی به نسل های بعدی، همچون نسل سوم، چهارم و حتی نسل پنجم داده شده و تببین شده که چگونه بوسیله خودباوری، وحدت و برادری، آینده ای روشن برای ملت ایران رقم بخورد.

منبع: