در جریان بررسی بودجه؛ یارانه گروههای پردرآمد جامعه حذف می شود

آذر: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف شد در سال آینده ضمن حذف یارانه پردرآمدها، نسبت به شناسایی و ثبت متقاضیان جدید یارانه اقدام نماید.

به گزارش آذر به نقل از مهر، در جلسه علنی بامداد امروز (دوشنبه ۱۵ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه ۱۴۰۲، بند (د) تبصره ۱۷ تصویب گردید.
بر این اساس، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است ضمن بروزرسانی داده ها، دو بار در سال با اتکا به داده های متقن و ثبتی پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان و واقعیت های اقتصادی کشور، درآمد سرانه خانوارها و قدرت خرید مردم نسبت به شناسایی گروه های مشمول حمایت و مشمولین ماده ۱۳ قانون پشتیبانی از خانواده و جوانی جمعیت و برقراری حمایت های یارانه ای آنها و اعلام حذف گروه های پردرآمد از حمایت های یارانه ای اقدام نماید.
سازمان هدفمندسازی یارانه ها و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظفند نسبت به ثبت نام افراد جدید متقاضی یارانه طبق ضوابط و مقررات اقدام نمایند.
کلیه دستگاه های اجرائی ماده (۲۹) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران همچون بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، فرماندهی انتظامی، سازمان ثبت احوال کشور، سازمان بورس و اوراق بهادار، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و پزشکی قانونی موظف به همکاری و ارائه اطلاعات بصورت برخط، مستمر و رایگان به وزارتخانه مذکور بوده و موظفند تا پروسه استحقاق سنجی متقاضیان را با بهره برداری از فاکتورهای پایگاه، تدقیق، هدفمند و اثربخش نمایند.

منبع: