با حضور رئیس جمهور انجام شد افتتاح رسمی بیمارستان حضرت مهدی(عج)

به گزارش آذر، بیمارستان حضرت مهدی(عج) بعنوان بزرگترین پروژه نظام سلامت بعد از انقلاب اسلامی با حضور رئیس جمهور به صورت رسمی راه اندازی شد.
به گزارش آذر به نقل از ایسنا، همزمان با نیمه شعبان، سالروز ولادت منجی عالم بشریت حضرت صاحب الزمان (عج)، بیمارستان هوشمند حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، بعنوان بزرگترین پروژه نظام سلامت، در تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی، با حضور سید ابراهیم رئیسی، به شکل رسمی راه اندازی شد و به بهره برداری رسید.
بیمارستان هوشمند حضرت مهدی (عج) با حدود ۱۰۰۰ تخت بیمارستانی، در جهت عرضه خدمات در تراز استانداردهای جهانی با مجموعه ای منحصر به فرد از نظر تعداد تخت ویژه و اتاق عمل در یک بیمارستان، شامل ۵۲۱ تخت بستری عادی، ۲۰۴ تخت بستری ویژه، ۲۷ تخت پست آنژیو، ۱۰۲ تخت بستری حاد و اورژانس، ۳۰ تخت بستری روزانه جراحی سرپایی و ۴۲ تخت اتاق عمل و تجهیزات به روز، در ۱۸ طبقه و با متراژ ۱۰۸ هزار و ۱۵۷ متر مربع با حضور رئیس جمهور راه اندازی شد.
بیمارستان حضرت مهدی (عج)، ۳۸۰ عضو هیأت علمی دارد که تعدد و تنوع رشته های آنها در میان بیمارستان های کشور و منطقه بی نظیر بوده و دشوارترین و مهم ترین اعمال جراحی، از قبیل پیوند کبد و جراحی قاعده جمجمه در این بیمارستان به واسطه تجهیزات پیشرفته و پزشکان نخبه و دانشمند قابل انجام است.
همینطور این بیمارستان با ۲۰۴ تخت بستری ویژه، بیشترین تعداد تخت ICU و CCU را در میان بیمارستان های کشور دارد و در آن، خدمات پاراکلینیکی شامل آزمایشگاه، مرکز تصویربرداری و پزشکی هسته ای به بیماران عرضه خواهد شد.
بیمارستان هوشمند حضرت مهدی (عج) با ۱۸ طبقه در ۱۰۸ هزار و ۱۵۷ متر مربع راه اندازی شده که به علت سرانه فضای فیزیکی مناسب برای هر تخت، بیماران در فضایی باز و مناسب تحت درمان قرار می گیرند. هر طبقه بستری در این بیمارستان، شامل سه بال و هر بال دارای ۲۹ تخت بستری است.
نخستین عمل جراحی در تاریخ ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ در بیمارستان حضرت مهدی (عج) انجام شده و ۱۵ اتاق عمل به صورت کامل آماده بهره برداری است و در شش ماهه اول سال ۱۴۰۲ تمامی ۳۸ اتاق عمل این بیمارستان به بهره برداری خواهد رسید.
عملیات راه اندازی بیمارستان هوشمند حضرت مهدی (عج)، پروژه ای منحصر به فرد در تراز استانداردهای جهانی و اوج مشارکت خیران، دولت و بخش خصوصی به حساب می آید.
افتتاح این بیمارستان همینطور می تواند سبب رونق بیشتر از پیش گردشگری سلامت کشور شود.

منبع: