رئیسی سازمان اداری و استخدامی را مکلف کرد راهکارهای تمهید همزمانی اشتغال و فرزندپروری بررسی شود

آذر: رییس جمهور موضوع جمعیت را همچون موضوعات کلیدی و محوری کشور عنوان نمود و با اشاره به فرصت بسیار کوتاه برای عبور از بروز مشکل جمعیتی، بر ضرورت توجه و اقدام جدی دستگاه های مسئول نسبت به وظایف خود در این زمینه تاکید کرد.
به گزارش آذر به نقل از ایسنا، چهارمین جلسه ستاد ملی جمعیت قبل از ظهر امروز؛ شنبه به ریاست سید ابراهیم رئیسی برگزار و میزان اجرای قانون جوانی جمعیت و همین طور مصوبات جلسات قبلی ستاد از طرف دستگاه های متولی بررسی گردید.
رییس جمهور در این نشست موضوع جمعیت را همچون موضوعات کلیدی و محوری کشور عنوان نمود و با اشاره به فرصت بسیار کوتاه برای عبور از بروز مشکل جمعیتی، بر ضرورت توجه و اقدام جدی دستگاه های مسئول نسبت به وظایف خود در این زمینه تاکید کرد.
ایشان سپس به اهمیت فرهنگ سازی در موضوع جمعیت اشاره نمود و فرمان داد کارگروه ویژه ای در زیرمجموعه ستاد ملی جمعیت و متشکل از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان صدا و سیما، سازمان تبلیغات اسلامی و دیگر دستگاه های فرهنگی برای تولید محتوای فرهنگی درباره ی جمعیت تشکیل گردد.
وی همین طور به دستگاه های مختلف اجرائی ۱۰ روز فرصت داد تا اگر درباره ی عملکرد قرارگاه های ستاد جوانی جمعیت نظر یا پیشنهادی دارند، اعلام کنند. بخش های پژوهشی دستگاه های اجرائی نیز مکلف شدند ظرف همین مدت زمان نسبت به مصوبات ستاد ملی جمعیت اعلام نظر کنند.
رئیسی در ادامه ایجاد خوابگاه های دانشجویی متأهلی را همچون اقدامات مؤثر در افزایش جمعیت عنوان نمود و از وزارت راه و شهرسازی و وزارت علوم خواست این مساله را با جدیت پیگیری کنند.
وی همین طور آمارهای ارائه شده درباره ی سقط جنین را نگران کننده توصیف کرد و بر ضرورت اهتمام وزارت بهداشت نسبت به این مساله و هماهنگی بیشتر با دستگاه قضایی برای برخورد با متخلفان دراین زمینه تاکید کرد.
صدا و سیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز موظف شدند مسائل شرعی این مسئله و همین طور عوارض و تبعات فردی و اجتماعی آن در جامعه را بیشتر تبیین کنند.
رئیسی در ادامه سازمان اداری و استخدامی را مکلف کرد راهکارهای تمهید و تسهیلات همزمانی اشتغال و فرزندپروری را برای بانوان شاغل بررسی و به دبیرخانه ستاد ملی جمعیت ارائه کند.
رییس جمهور همین طور بر پیگیری جدی اجرای مصوبات ستاد و قانون جوانی جمعیت از طرف دبیرخانه ستاد ملی جمعیت تاکید کرد و اظهار داشت: اگر دستگاه های اجرائی در حین اجرای این قانون با نواقصی مواجه گشتند، پیشنهادات اصلاحی خودرا به دبیرخانه ارائه نمایند تا بعد از بررسی و تصویب برای تصویب نهایی به مجلس شورای اسلامی ارجاع داده شود.

منبع: