دنیامالی: پرداخت یارانه نقدی به جای کالابرگ، قدرت خرید مردم را کاهش داد

به گزارش آذر، عضو کمیسیون تلفیق مجلس اظهار داشت: دولت به جای کالابرگ الکترونیکی، یارانه نقدی پرداخت کرد که ارزش آن در طول ماه های گذشته کاسته شده و در نتیجه قدرت خرید مردم در این مدت بشدت کاهش پیدا کرد.

به گزارش آذر به نقل از مهر، احمد دنیامالی نایب رییس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات اخیر حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشور در رابطه با ارز ترجیحی اظهار داشت: رئیس جمهور محترم در جمع نمایندگان تشکل های دانشجویی حذف ارز ترجیحی را به قانون بودجه ۱۴۰۱ نسبت دادند؛ به نظر می آید ایشان باید عنایت بیشتری در گزارش های که به ایشان داده می شود بکنند.
وی خاطرنشان کرد: چونکه خلاف آنچه گفته شده، دولت در لایحه خود ارز ترجیحی را حذف کرده بود و مجلس با لایحه دولت مخالفت کرد و مطابق جز «س» تبصره یک قانون بودجه، حذف ارز ترجیحی را در صورتی مجاز دانست که دولت، کالابرگ الکترونیک را برای کالاهای اساسی با قیمت های شهریور ۱۴۰۰ اجرایی کند که متأسفانه دولت برخلاف قانون، ارز ترجیحی را حذف نمود.
دنیامالی اظهار داشت: همینطور دولت بر مغایر قانون پس از حذف ارز ترجیحی، به جای کالابرگ الکترونیکی، یارانه نقدی پرداخت کرد که ارزش آن در طول ماه های گذشته کاسته شده و در نتیجه قدرت خرید مردم در این مدت بشدت کاهش پیدا کرده است.