رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد افزایش رقابت بین تولیدکنندگان و کاهش تقاضا دو اثر واردات خودرو

به گزارش آذر، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی همچون تأثیرات واردات خودرو های کارکرده بر بازار داخلی را تاثیر آن در حوزه رقابت بین تولیدکنندگان و کاهش تقاضا دانست.
عزت الله اکبری تالارپشتی در گفت و گو با ایسنا در ارتباط با مزایای واردات خودرو های کارکرده به کشور بیان نمود: مجلس بیشتر از یک سال است که اصل قانون واردات خودرو را وضع کرده، اما در مرحله اجرا با مشکلاتی روبرو شده است.
ایشان در ادامه اظهار داشت: به نظر من مشکل این مورد اینست که بانک مرکزی از یک طرف می گوید ارز ندارم و از طرفی هم اعلام می کند که باید نزد ما ثبت سفارش کرده و ارز دریافت کنید، اما ما چاره این مورد را حضور خود مردم می دانیم، یعنی از منابع خود مردم و ارز منشأ خارجی باید وارد عمل شد و این گونه مسأله به سادگی حل خواهد شد.
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ارتباط با تأثیرات واردات خودرو های کارکرده بر بازار داخلی، خاطرنشان کرد: یکی از تأثیرات این گونه واردات در حوزه رقابت بین تولیدکنندگان است. همینطور تاثیر دیگر آن بر حوزه تقاضا است که آنرا برطرف می کند. وقتی مردم متقاضی هستند و تقاضا وجود دارد، اگر تولید داخل و کیفیت و نوع خودرو پاسخگو باشد دیگر تقاضایی وجود نخواهد داشت، اما وقتی تولید داخل پاسخگو نیست تقاضا هم وجود دارد.
اکبری با اشاره به اینکه ما باید پاسخگوی تقاضای مردم باشیم، تاکید کرد: ما نماینده مردم هستیم و دولت هم خدمتگزار مردم است، ازاین رو باید به نظر مردم دقت کنیم.
او در آخر با تاکید بر این که اگر ما در عرصه تولید و توزیع خودرو نقصی داریم، علت آن دخالت ها و تصدی گری دولت می باشد، اظهار داشت: دولت در جایی مانند ایران خودرو ۵ درصد سهام دارد اما دخالت او مثلا ۵۰۰ درصد است که این روند خلاف است. ما بارها تاکید کرده ایم که دولت نباید در این عرصه دخالت کند، بلکه باید حمایت، هدایت و نظارت بر این حوزه داشته باشد.