وزیر کشور اعلام کرد؛ پشتیبانی از خرید کشتی برای تجارت دریایی در مازندران

به گزارش آذر، وزیر کشور ضمن اشاره به این که توسعه حمل و نقل دریایی در خزر به صورت جدی دنبال می شود، اظهار داشت: برای خرید کشتی و ترانزیت دریایی حمایت می نماییم.

به گزارش آذر به نقل از مهر، احمد وحیدی عصر سه شنبه در شورای اداری مازندران از این استان بعنوان استان ولایت مدار نام برد و اظهار داشت: کارها و اقدامات خوبی برای توسعه مازندران صورت گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: ملت ایران قانع نمی شود که در پله های اول بماند و به فرمایش مقام معظم رهبری ما نزدیک قله هستیم و نباید خسته شویم.
وی ضمن اشاره به راه اندازی سامانه های مختلف مدیریتی به مزیت های آن اشاره نمود و اظهار داشت: در این سامانه کارها در وسط کار رها نمی شود و گزارشات خلاف واقع در آن معنایی ندارد.
وزیر کشور با اشاره به اینکه ظرفیتهای بی نظیری در استان مازندران وجود دارد، اظهار داشت: مازندران دارای جنگل، دریا، کشاورزی و گردشگری و غیره است و باید اقتصاد دریا را در آن فعال نماییم.
وزیر کشور توجه به زنجیره ارزش را بسیار مهم دانست و اظهار داشت: توجه به زنجیره ارزش یکی از بندهای مهم سیاست های اقتصاد مقاومتی است و یکی از مزیت های بزرگ مازندران می تواند صادرات باشد.
وی با اشاره به اینکه جریان مستمر صادرات نیاز اساسی است، اظهار داشت: یکی از اشکالات نبود شرکتهای بزرگ است و شرکتهای بزرگی که در اندازه های بزرگ قرارداد ببندند را نداریم.
وزیر کشور ضمن اشاره به حمل و نقل دریایی اظهار داشت: باید حمل و نقل دریایی در خزر به صورت جدی دنبال شود و برای خرید کشتی اگر احتیاج به مجوز باشد، صادر خواهد شد.
وی میزان صادرات مازندران را ۳۰۰ هزار تن ذکر کرد و گفت راه سرمایه گذاری بزرگ را در استان باید فراهم نمود.