۳۳ نفر در روز سوم انتخابات مجلس خبرگان ثبت نام کردند

به گزارش آذر، بنابر اعلام سخنگوی ستاد انتخابات کشور تا انتهای روز سه شنبه، ۸۸ نفر در سرتاسر کشور برای حضور در انتخابات اعلام آمادگی کردند.

به گزارش آذر به نقل از مهر، محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور اظهار داشت: تا انتهای روز سه شنبه، ۸۸ نفر در سرتاسر کشور برای حضور در انتخابات اعلام آمادگی کردند.
از میان ۸۸ داوطلب انتخابات مجلس خبرگان تا این لحظه، ۲۵ درصد از میانگین سنی ۴۰ تا ۵۰ سال، ۲۸ درصد را ۵۰ تا ۶۰ ساله ها، ۲۹ درصد را ۶۰ تا ۷۰ ساله ها و ۱۷ درصد را بالای ۷۰ سال می سازند.
از مجموع متقاضیان حضور در انتخابات تا روز سوم ثبت نام انتخابات مجلس خبرگان، ۶۹ درصد دارای سابقه داوطلبی در ادوار گذشته و ۵۹ درصد دارای سابقه ایثارگری هستند.
به ترتیب استانهای ایلام، زنجان، سمنان، قم، کردستان، کرمانشاه، تهران، اصفهان و مازندران بیشترین استقبال را تابحال داشته اند و ۳۰ نماینده فعلی مجلس خبرگان هم برای این انتخابات نام نویسی کرده اند.
امروز سه شنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۲، آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی نماینده تهران در مجلس خبرنگان رهبری و امام جمعه موقت تهران از حوزه انتخابیه تهران، آیت الله رضا رمضانی گیلانی دبیرکل مجمع جهانی خاندان و نماینده مجلس خبرگان از حوزه انتخابیه گیلان، آیت الله سید محمود علوی نماینده تهران در مجلس خبرگان و وزیر سابق اطلاعات از حوزه انتخابیه تهران با حضور در ستاد انتخابات نامزد ششمین انتخابات خبرگان رهبری شدند.

منبع: