احمدیان در دیدار با نخست وزیر سوریه: همکاریهای محور مقاومت باید به سطوح اقتصادی گسترش پیدا کند

به گزارش آذر، دبیر شورایعالی امنیت ملی اظهار داشت: همکاریهای محور مقاومت همانگونه که در سطوح سیاسی، دفاعی و امنیتی همکاری و هماهنگی های کم نظیری دارند؛ باید به سطوح اقتصادی گسترش پیدا کند.

به گزارش آذر به نقل از مهر، علی اکبر احمدیان، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورایعالی امنیت ملی کشورمان قبل از ظهر امروز (شنبه) با حسین عرنوس، نخست وزیر سوریه که به تهران سفر کرده دیدار و در رابطه با مسایل دوجانبه و مهم ترین تحولات منطقه بخصوص اوضاع غزه با وی گفتگو کرد.
در این دیدار احمدیان، ضمن اشاره به روابط دیرینه و گرم دو کشور، اظهار امیدواری کرد محور مقاومت همانگونه که در سطوح سیاسی، دفاعی و امنیتی همکاری و هماهنگی های کم نظیری دارند؛ با عنایت به بازار بزرگی که در سطح کشورهای جبهه مقاومت وجود دارد، بتوانند در حوزه های اقتصادی هم سطح همکاریهای خویش را به نحو قابل قبولی ارتقا و گسترش دهند.
نماینده مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه کشور دوست و برادر سوریه یکی از ارکان مهم جبهه مقاومت است که در افتخارات و اقتدارسازی برای این جبهه سهم بسزایی دارد اظهار داشت: روابط تهران دمشق از زمان رئیس جمهور فقید سوریه تابحال به رغم فشارهای نظام سلطه در سطح بسیار خوبی ادامه داشته و دو کشور با پشتیبانی از یکدیگر در شرایط سخت دستاوردهای درخشانی داشته اند.
دبیر شورایعالی امنیت ملی کشورمان اظهار داشت: امروز رژیم صهیونیستی با وجود حمایت های همه جانبه و حتی عملیاتی آمریکا و بکارگیری تمام توان نظامی و اطلاعاتی خود به هیچیک از اهداف خود در غزه دست نیافته است.
وی اضافه کرد: این نشان داده است اگر آمریکا در منطقه هم بماند قادر نیست سیاست های خویش را عملی کند.
احمدیان ضمن اشاره به مقاومت کم نظیر مردم غزه در مقابله با حملات وحشیانه رژیم کودک کش صهیونیستی، خاطرنشان کرد: امروز مردم و مقاومت فلسطین در زمینه نبرد با متجاوزین قابلیت هایی را از خود نشان دادند که ارتش های چندین کشور هم قادر به انجام آن نیستند و این از افتخارات جبهه مقاومت است.
در این دیدار حسین عرنوس نخست وزیر سوریه هم با تشکر و قدردانی همکاری و همراهی های ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران بر گسترش همکارهای دو کشور در همه حوزه ها بخصوص حوزه اقتصادی تاکید نمود.
وی اظهار داشت: در این سفر در خیلی از حوزه های اقتصادی و تجاری به تفاهم های خوبی با مقامات ایرانی دست یافتیم که امید داریم سود آن نصیب مردم دو کشور شود.
نخست وزیر سوریه اظهار داشت: انسجام و وحدت جبهه مقاومت سبب شد، نقشه ی آمریکا و رژیم صهیونیستی برای فروپاشی غزه، کوچاندن مردم و نابودی مقاومت نقش برآب شود.
وی خاطرنشان کرد: جبهه مقاومت از سوریه تا یمن هیچگاه اجازه نخواهد داد طرح های شوم نظام سلطه به اجرا درآید.

منبع: