با حضور امیرعبداللهیان: راه اندازی نمایشگاه مجازی ایران و یکصد سال چندجانبه گرایی در ژنو

آذر: آذر: نمایشگاه مجازی ایران و یکصد سال چند جانبه گرایی روز سه شنبه 8 اسفند با حضور امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ژنو راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر، نمایشگاه مجازی «ایران و یکصد سال چند جانبه گرایی» روز سه شنبه ۸ اسفند با حضور امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، نجفی معاون حقوقی و بین المللی، ناصر کنعانی سخنگو وزارت امور خارجه و بحرینی سفیر ایران در ژنو راه اندازی شد.
حسین امیر عبداللهیان در افتتاحیه این نمایشگاه اظهار داشت: موضوع چندجانبه گرایی همیشه مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است و در دولت آقای رییسی نیز یکی از ارکان سیاست خارجی اصل چندجانبه گرایی و مقابله با یکجانبه گرایی قرار دارد.
وی اضافه کرد: این ابتکار در آینده می تواند بیش از این تکمیل شود.
علی بحرینی سفیر ایران در ژنو نیز در سخنانی اطهار کرد: ایده تشکیل چنین نمایشگاهی حدود ۷ ماه پیش در نمایندگی ایران در ژنو شکل گرفت. این نمایشگاه و محتویاتی که در آن به نمایش درآمده افتخاری برای ما و بیان کننده نقش موثر ایران در سازمان های بین المللی در یکصد سال اخیر است.
امیر سعید ایروانی رئیس نمایندگی ایران در نیویورک نیز که ارتباط وبیناری با مراسم افتتاح این نمایشگاه مجازی داشت با ابراز خرسندی از افتتاح این نمایشگاه اظهار داشت: ان شاءالله در آینده طی فرایندی که صورت می گیرد محتوای این نمایشگاه پربار تر شود.
وی با تشکر از کوشش های انجام شده برای گردآوری محتویات این نمایشگاه اظهار داشت: این نمایشگاه می تواند الگویی برای سایر موضوعات ما در عرصه دیپلماسی و چندجانبه گرایی باشد.
محسن نذیری سفیر ایران نزد سازمان های بین المللی در وین نیز که ارتباط وبیناری با این مراسم داشت، در سخنانی اشاره کرد: اقدام انجام شده دراین زمینه کار متفاوتی در عرصه دیپلماسی چندجانبه گرایی است.
همچنین در این مراسم رضا نجفی معاون امور حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه نیز با ارائه گزارشی در مورد اهداف برگزاری چنین نمایشگاهی اظهار داشت: در این نمایشگاه صدها عکس و فیلم و سند مربوط به حضور ایران در ساختار چندجانبه گرایی در صد سال قبل تهیه شده است.
وی اضافه کرد: امیدواریم این نمایشگاه با همکاری همکاران ما در سازمان های بین المللی همچون نیویورک، وین، لاهه، جده و… تکمیل شود.
نمایشگاه مجازی ایران و یکصد سال چندجانبه گرایی با هدف نمایش نقش سازنده کشورمان در محیط های چند جانبه در بیش از صد سال قبل طراحی و اجرا شده است.
این نمایشگاه با نگاهی تاریخی تلاش نموده در سه بخش تصاویر، اسناد و ویدئوها؛ تاریخ بیش از صد سال حضور و فعالیت ایران در سازمان های بین المللی را به نمایش در آورد.

منبع: